Abstract | Sustav informacijskih tehnologija je relativno brzo proširen kroz hotelsku industriju, te tako omogućuje pristup pouzdanim i detaljnim informacijama, mogućnost rezerviranja, poboljšava kvalitetu usluga i doprinosi većem zadovoljstvu potrošača. S obzirom na činjenicu da se ugostiteljska industrija brzo mjenja, hoteli usvajaju najnovije inovacije, brže nego inače, kako bi pratili korak s inovacijama jer će u suprotnom biti “ostavljeni”. Nove tehnologije su na putu da iz korijena izmjene poslovanje hotela, ali i da industriju ugostiteljstva približe svijetu velikih podataka. Istraživajući turističko tržište javili su se brojni IT trendovi koji će zauvijek promijeniti poslovanje hotelske industrije.
Oblak predstavlja jedan od najvažnijih turističkih trendova već nekoliko godina. Tehnologija temeljena na oblaku je u stvarnom vremenu, jedva uspijeva i može se povezati i integrirati sa širokim rasponom drugih softverskih i hardverskih rješenja. Mnogi hoteli su otišli mobilnim putem. Mobilne web-lokacije i aplikacije idealne za poticanje potencijalnih kupaca da rezerviraju sobe i provjeravaju dostupnost, pregledavaju hotelske usluge, čitaju recenzije, pregledavaju slike hotela i još mnogo toga. Štoviše, oni to mogu učiniti i dok su u pokretu. UI (umjetna inteligencija) jedan je od trendova današnjice koji opisuje područje računalne znanosti koje se bavi razvojem inteligentnih alata (strojeva, aparata, aplikacija) koje reagiraju i uče kao ljudi. Danas u svijetu svaka treća rezervacija smještaja odvija se putem online turističkih agencija dok se za svaku drugu napravljenu rezervaciju koristi Internet, što predstavlja jedan vrlo značajan trend današnjice. Jedan od najvažnijih trendova u nastajanju onih u ugostiteljstvu je „Internet stvari“, ili IoT ukratko. Internet stvari (IoT) je izraz koji se odnosi na uključivanje internetske povezanosti u svakodnevne uređaje i uređaje koji obično nisu imali takve mogućnosti. Također korištenje robota u ugostiteljskoj industriji postaje sve uobičajenije, s uporabama koje se kreću od umjetno inteligentnih chatbota, dizajniranih da pomognu u procesu pružanja usluga korisnicima, preko robotskih asistenata, koji se koriste kako bi se poboljšalo iskustvo gostiju u hotelu. |
Abstract (english) | The information technology system has been expanded relatively quickly through the hotel industry, providing access to reliable and detailed information, the possibility of booking, improves the quality of services and contributes to greater customer satisfaction. The hospitality industry is changing fast, hotels adopt the latest innovations faster than usual, to keep pace with innovations, otherwise they will be "left out". New technologies are on their way to changing hotel business from the roots, but also to bringing the catering industry closer to the world of large data. Researching the tourism market there have been numerous IT trends that will forever change the business of the hotel industry.
The cloud has been one of the most important hospitality trends for a few years now. Cloud-based technology is real time, barely fails and it can connect and integrate with a broad range of other software and hardware solutions. Many hotels have gone the mobile way. They realized that mobile websites and apps are ideal for encouraging potential customers to book rooms and check availability, browse through hotel services, read reviews, view hotel pictures, and more. What is more, they can even do so while on the move. AI (Artificial Intelligence) is one of today's trends that describes the field of computer science that deals with the development of intelligent tools (machines, appliances, applications) that react and teach like people. Today, in the world, every third accommodation booking takes place through online travel agencies while the Internet is used for every other reservation made, which is a very important trend today. One of the most important emerging trends for those in the hospitality industry is the Internet of Things, or IoT for short. The Internet of Things (IoT) is the phrase used to refer to the inclusion of internet connectivity within everyday devices and appliances that have not typically had such capabilities. The use of robots within the hospitality industry is becoming more commonplace, with uses ranging from artificially intelligent chatbots, designed to assist with the customer service process, through to robot assistants, deployed to improve guests’ experience in a hotel. |