Abstract | Život bez komunikacije je nezamisliv, ona okružuje sve ljude u svim sferama života. Bilo da je riječ o osobnom životu ili profesionalnoj sferi života proces komunikacije je neizbježan. Postoji jako velik broj definicija komunikacije, ali svima njima je zajedničko da je komunikacija proces razmjene informacija između pošiljatelja i primatelja. Svaka komunikacija sastoji se od elemenata: pošiljatelja, primatelja, kodiranja, komunikacijskog kanala, dekodiranja i povratne veze. Sudionici komunikacije mogu, ali i ne moraju biti svjesni postojanja navedenih elemenata.
Poslovna komunikacija je komunikacija koja se događa u ekonomskoj sferi. Ona može poprimiti razne oblike, od usmene, pisane, elektronske, pa čak i neverbalne. Komunikacijska kultura unutar organizacije ima veliki utjecaj na njen uspjeh na tržištu. Bez pravovremenih, točnih i potpunih informacija organizacija ne može poslovati. Komunikacija unutar organizacija je uglavnom formalnog oblika, ali ne smije se zanemariti utjecaj neformalne komunikacije. S obzirom da su organizacije zajednice ljudi s različitim stavovima, pogledima i uvjerenjima, za očekivati je javljanje sukoba. Sukob je situacija kada se javljaju dva suprotstavljena mišljenja. Ne mora svaki sukob biti loš, ali bitno je prepoznati granice konstruktivnog i destruktivnog sukoba. Bez obzira tko su sudionici komunikacije potrebno je poštovati minimalno zakonske norme ponašanja.
U empirijskom dijelu rada ispitano je funkcioniranje poslovne komunikacije u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu. U ispitivanju su sudjelovala 64 ispitanika. Svi sudionici istraživanja smatraju kako je komunikacija bitna za poslovanje i većina ih je zadovoljna komunikacijom na poslu. Najčešće korištena je usmena komunikacija, ali za slanje i primanje bitnih informacija preferiraju korištenje elektronske komunikacije. Ponekad dolazi do konfliktnih situacija na poslu, a najveći razlog tome je nedostatak komunikacije. Slušanje smatraju jednako bitnim kao i govorenje te većina samta kako ih kolege slušaju dovoljno. |
Abstract (english) | Life without communication is unimaginable, it surrounds us in all spheres of life. Whether it is a personal life or a professional life, the process of communication is inevitable. There are very large number of definitions of communication, but all of them have in common that communication is the process of exchanging information between sender and receiver. Each communication consists of elements: sender, receiver, encoding, communication channel, decoding and feedback. Communication participants may or may not be aware of the existence of these elements.
Business communication is communication that takes place in the economic sphere. It can take various forms, from oral, written, electronic, and even nonverbal. The communication culture within an organization has a major impact on its market success. Without timely, accurate and complete information, an organization cannot operate. Communication within organizations is mostly of a formal form, but the impact of informal communication should not be overlooked. Given that community organizations are people with different attitudes, views and beliefs, conflict is to be expected. Conflict is a situation when two opposing opinions arise. Not every conflict has to be bad, but it is important to recognize the boundaries of constructive and destructive conflict. Regardless of who the participants in the communication are, it is necessary to respect the minimum legal norms of behavior.
The empirical part of the paper examines the functioning of business communication at the Croatian National Theater in Split. 64 respondents participated in the study. All research participants believe that communication is important for business and most of them are satisfied with communication at work. Oral communication is most commonly used, but they prefer to use electronic communication to send and receive important information. Sometimes there are conflict situations at work, and the biggest reason for that is the lack of communication. Listening is considered as important as speaking, and most people think that their colleagues listen to them enough. |