Abstract | Svjetioničarski turizam kao specijalizirana turistička vrsta podrazumijeva marketinšku potporu
tijekom cjelokupnog životnog vijeka. Usprkos atraktivnosti i privlačnosti tijekom prvih godina
komercijalizacije, kao i stvorenog globalnom imidžu marke Kamena svjetla, vremenom
komercijalizacija svake turističke ponude, pa tako i ovakve, visoko specijalizirane slabi.
Neprovođenje marketinških aktivnosti, zanemarivanje aktivnosti upravljanja markom imaju za
posljedicu opadanje interesa turističke potražnje za konkretnom ponudom, a marka završava u
graveyard zoni. Polazeći od tih činjenica vezano uz projekt Kamena svjetla, odnosno ponudu
turističkog boravka na jadranskim svjetionicima provedeno je istraživanje u cilju predlaganja
smjernica za unaprjeđenje ove specijalizirane turističke ponude, te procjene što je preporučljivo
poduzeti s turističkom markom kada ista završi u graveyard zoni. Nalazi istraživanja dokazali su
da je svjetioničarski turizam preporučljivo razvijati pod autonomijom Plovputa, obzirom na
raspoloživu logistiku i dosadašnje iskustvo. Izostajanje marketinške komunikacije i aktivnosti
upravljanja markom Kamena svjetla je ono što bi trebalo promijeniti, a repozicioniranje ove
turističke marke je preporučljivo provesti njenom rejuvinizacijom. Obzirom da je konstatirana
potreba uvođenja dodatnih i dopunskih sadržaja uz postojeći turistički smještaj na svjetionicima
argumentirana je i sugestija da se slijedom istih kreiraju i pod marke svjetionika koji su u
turističkoj komunikaciji. U razvoju ovoga projekta potrebno je sinergijsko djelovanje
institucionalnih nacionalnih i lokalnih turističkih dionika obzirom da svjetioničarska baština
predstavlja nacionalni resurs i sastavnica je imidža Republike Hrvatske kao zemlje pomorske
tradicije. U takvom scenariju svjetioničarski turizam je moguće razvijati u različitim smjerovima,
kao robinzonski, premijski i luksuzni turistički proizvod. |
Abstract (english) | Lighthouse tourism, as a specialized type of tourism offer, implies marketing support throughout
its entire lifespan. Despite the attractiveness and attractiveness during the first years of
commercialization, as well as the global image created by the Stone Lights brand, over time the
commercialization of every tourist offer, including this highly specialized one, weakens. Nonimplementation of marketing activities, neglect of brand management activities result in
declining interest in tourist demand for a specific offer, and the brand ends up in the graveyard
zone. Based on these facts, regarding the Stone Lights project, the offer of a tourist stay at the
Adriatic lighthouses, research was conducted with the aim of proposing guidelines for the
improvement of this specialized tourist offer, as well as an assessment of what is advisable to do
with the brand when it ends up in the graveyard zone. The findings of the research proved that it
is advisable to develop lighthouse tourism under the autonomy of Plovput, considering the
available logistics and previous experience. The lack of marketing communication and
management activities of the Stone Lights brand is what should be changed, and it is advisable to
reposition this tourist brand by rejuvenating it. Given that the need for the introduction of
additional and supplementary contents in addition to the existing tourist accommodation at the
lighthouses has been established, the suggestion that following them be created under the brands
of lighthouses that are in tourist communication has been argued. The development of this
project requires the synergistic activities of institutional national and local tourism stakeholders,
given that the lighthouse heritage represents a national resource and is a component of the image
of the Republic of Croatia as a country of maritime tradition. In such a scenario, lighthouse
tourism can be developed in different directions, as a Robinson, premium and luxury offer. |