Abstract | Definicija menadžmenta je skup savršeno uklopljenih i povezanih dijelova, a koji su potrebni za dobro
vođenje organizacije, neovisno u kojem sektoru (javnom, privatnom, neprofitnom). Kad se govori o
organiziranju kao funkciji menadžmenta, prvenstveno se misli na proces izgradnje formalne
organizacijske strukture koja predstavlja okosnicu, odnosno 'kostur' svake organizacije te se u literaturi
najčešće može naći pod terminima dizajniranja odnosno projektiranja organizacije.
Prodaja je jedna od osnovnih funkcija bilo kojeg trgovačkog poduzeća. Da bi poduzeće poslovalo i
razvijalo se potrebno je da ostvaruje prihod, a prodaja proizvoda i usluga najbitniji je faktor za
generiranje prihoda. Bez obzira o kakvoj se vrsti poslovanja radi, ključni sastojak učinkovitosti u prodaji
je strast prema poslu i uvjerenje da organizacija ima prave proizvode i usluge za pomoć ljudima. Brojke
moraju imati smisla, ali često je odlučujući faktor povjerenje, a ne cijena.
Prodaja ima različite funkcije i uključuje istraživanje tržišta, oglašavanje, predstavljanje prodaje, samu
prodaju, servis, pakiranje i skladištenje. Upravljanje procesom prodaje uključuje različite faze, redom
pripremu prodaje i prikupljanje potrebnih informacija, pripremu prodajnog posjeta, pristup kupcu,
prodajna prezentacija te zaključenje prodaje.
Svako poduzeće formira svoj prodajni model ovisno o proizvodima i uslugama koje nudi, veličini
poduzeća te zemljopisnom području na kojem se nalazi. Tako razlikujemo model pokretne trake, model
pod strukture, model otoka i model kombinirane strukture.
Automobilska industrija predstavlja brzorastuću industriju iz razloga što u današnje vrijeme automobil
više nije luksuz nego potreba i rijetki su građani koji ne posjeduju automobil. Da bi prodaja bila uspješna
moraju se zadovoljiti brojni čimbenici. Čimbenici koji djeluju motivirajuće za rad su svakako
međuljudski odnosi i sistemi nagrađivanja zaposlenika. Kad to funkcionira, zaposlenici imaju više
motivacije da se potrude za prodati proizvod i tako generirati profit poduzeću. |