Title Razvoj poduzetništva u ruralnim dijelovima Republike Hrvatske
Title (english) Development of entrepreneurship in rural areas of the Republic of Croatia
Author Kristina Božić
Mentor Tomislav Baković (mentor)
Granter University of Zagreb Faculty of Economics and Business (Department of Trade and International Business) Zagreb
Defense date and country 2022-09-28, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Accounting
Abstract Posljednjih desetak godina događaju se brojne promjene u poslovanju kako velikih kompanija s već izgrađenim poslovanjem, tako i u poslovanju malih poduzeća, seoskih domaćinstva i poljoprivrednika u ruralnim dijelovima Republike Hrvatske. Krajem 90-ih i početkom 20-ih godina starije generacije pokretale su obiteljska poduzeća, poljoprivredna gospodarstva, i proizvodnju koju su kasnije nasljeđivale mlađe generacije koje su roditeljima pomagale i tijekom obrazovanja, ali po završetku obrazovanja kada su preuzimali vođenje poduzeća. Značajne promjene odvijale su se posljednjih desetak godina. Mlađe generacije sve više shvaćaju prednosti i mnoge mogućnosti koje pruža razvoj poduzetništva u ruralnim dijelovima. Odlučuju se na pokretanje poslovanja u takvim dijelovima bez obzira potječu li iz takvih dijelova, imaju li nekretninu na takvom području, ili nasljeđuju poslovanje od roditelja, djeda, bake. Ulažu u svoje obrazovanje i edukaciju koja će unaprijediti i olakšati poslovanje. Također, ne treba zaboraviti spomenuti i nekoliko primjera turista koji su posjetili Hrvatsku, te nakon nekog vremena odlučili kupiti nekretninu i zemljište i pokrenuti poslovanje upravo na području Republike Hrvatske. Najteže i najizazovnije godine kako za velika poduzeća tako i za manja poduzeća i obiteljska gospodarstva bile su posljednje dvije uslijed pandemije Covid-a 19. U tom razdoblju poduzetnici se nisu bavili toliko unapređenjem i razvojem poslovanje, već sa samim opstankom poslovanja. Tijekom tih godina trebali su pronaći način kako iz teške globalne i gospodarske situacije izvući ono najbolje, ali ujedno i zadovoljiti korisnike odnosno potrošače. Tako možemo biti svjedoci raznih unapređenja poslovanja koja su zaživjela u vrijeme pandemija, ali izvrsno funkcioniraju i danas. U navedenom razdoblju stanovništvo je sve više uvidjelo prednosti i kvalitetu domaće proizvodnje, stoga je nekoliko OPG-a organiziralo online naručivanje voća, povrća, domaćih proizvoda, ručnih radova. Osim utjecaja na svijest građana o kvaliteti naših domaćih proizvoda, pandemija je utjecala i na svijest o ljepotama Republike Hrvatske. S obzirom da je bilo ograničeno kretanje ljudi i otežano putovanje, sve više ljudi je odlučilo iskoristiti takve uvjete za putovanje po poznatim turističkim mjestima, ali isto tako i po ruralnim mjestima koja su do sada većini ljudi bila nepoznata i neotkrivena.
Abstract (english) In the last ten years, there have been numerous changes in the large companies, companies with already established business, and in the small businesses, rural households and farmers in rural parts of the Republic of Croatia. In the late 1990s and early 1920s, the older generations started family businesses, farms, and production that was later inherited by younger generations who helped their parents during their education, but after graduation when they took over running the business. Significant changes have take place in the last ten years. Younger generations are understand and realizing the benefits and many opportunities offered by the development of entrepreneurship in rural areas. They decide to start a business in rural parts, no matter they become from that part of the country, or they can inherit the business from their parents, grandparents. They are investing in their education and training that will improve and facilitate business. Also, we should not forget the mentioned and several examples of tourists who visited Croatia, and after some time decided to buy real estate or land and start a business there. The most difficult and challenging years for large companies and small businesses and family farms were the last two during Covid-19 pandemic. During these years, they needed to find a way to get the best out of the difficult global and economic situation, but also to satisfy users and consumers. In this period, the population increasingly realized the benefits and quality of homemade production, so some of them organized online ordering of fruits, vegetables, local products, handicrafts. Except from the impact on the awareness of citizens about the quality of our homemade products, the pandemic also affected the awareness of the beauties of the Republic of Croatia. Considering to limited movement of people and difficult travel, more and more people decided to use conditions like that to travel to famous tourist places, but also to travel at rural places that was unknown and undiscovered until now.
Keywords
poduzetništvo
razvoj ruralnih dijelova RH
ulaganje u obrazovanje i razvoj novih proizvoda
praćenje trendova
Keywords (english)
entrepreneurship
development of rural parts of the Republic of Croatia
investment in education and development of new products
monitoring trends
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:148:030560
Study programme Title: Business Economics; specializations in: Trade Business Operations, Tourism Business Operations, Accounting and Finances, Business Secretary Course: Accounting and Finances Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni/a pristupnik/pristupnica ekonomije (stručni/a pristupnik/pristupnica ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to authenticated users
Terms of use
Created on 2023-04-17 16:31:07