Abstract | Razvoj mobilnih uređaja je promijenio osobni i poslovni životi potrošača. Danas potrošači
koriste brojne mobilne aplikacije za svakodnevne zadatke, ali i poslovanje. Kategorija
zdravstvenih aplikacija poznata kao mobilne zdravstvene aplikacije (eng. m-health apps) sve je
popularnija. Procjena je da mjesečno nastaje više od 1000 novih aplikacija povezanih sa
zdravljem, te se očekuje da će se taj broj povećati za oko 25% svake godine.
U postojećoj literaturi se ističe kako korisnici instaliraju mobilne aplikacije za zdravlje na svoje
mobilne uređaje očekujući od njih određene koristi i rezultate. Očekuju da aplikacije budu
točne, legitimne, sigurne, da mogu snimati i pratiti njihovo ponašanje/stanje i ciljeve, te da
imaju mogućnost dobivanja potrebnih informacija i savjeta. U kontekstu aplikacija za zdravlje
još uvijek je relativno nepoznato kako korisnici u Republici Hrvatskoj percipiraju aplikacije za
zdravlje, koji su razlozi korištenja te potencijalno prestanka njihovog korištenja.
Stoga je predmet rada percepcija korisnika o mobilnim aplikacijama za zdravlje. Istraživani su
korisnici koji koriste i oni koji su prestali koristiti mobilne aplikacije za zdravlje. U istraživanju
korištenjem dubinskog intervjua je sudjelovalo ukupno 12 ispitanika, muškog i ženskog spola,
različite dobi od 25-50 godina. Istraživanje je provedeno od studenog do prosinca 2022. Iz
rezultata istraživanja može se zaključiti kako su ispitanici koji su prestali s korištenjem
mobilnih aplikacija za zdravlje prestali zbog nedovoljne upornosti i motiviranosti, ali i zbog
plaćanja aplikacije. S druge strane ispitanici koji i dalje koriste aplikacije, koriste aplikacije
koje se ne plaćaju. Može se zaključiti kako je ključni faktor za nastavak korištenja aplikacija,
motivacija pojedinca za korištenjem određene aplikacije, ali i njezina cijena. Ograničenja
istraživanja su vezana uz metodu i uzorak istraživanja. |
Abstract (english) | The development of mobile devices has changed the personal and business lives of consumers.
Today, consumers use numerous mobile applications for everyday tasks, but also for business.
The category of health apps known as m-health apps is growing in popularity. It is estimated
that more than 1,000 new health-related applications are created per month, and this number is
expected to increase by about 25% each year.
In the existing literature, it is emphasized that users install mobile health applications on their
mobile devices expecting certain benefits and results from them. They expect applications to
be accurate, legitimate, secure, to be able to record and monitor their behavior/state and goals,
and to be able to get the necessary information and advice. In the context of health applications,
it is still relatively unknown how users in the Republic of Croatia perceive health applications,
what are the reasons for using them and potentially stopping using them.
Therefore, the subject of the paper is the user's perception of mobile health applications. Users
who use and those who stopped using mobile health apps were surveyed. A total of 12
respondents, male and female, of different ages from 25-50, participated in the research using
in-depth interviews. The research was conducted from November to December 2022. Results
show that respondents who stopped using mobile apps stopped because of insufficient
persistence and motivation, but also because of paying for the app. On the other hand,
respondents who still use applications use applications that are free. It can be concluded that
the individual's motivation to use a particular application, but also price are key factor for the
continued use of applications. Research limitations are related to the research method and
sample. |