Abstract | Evidentan je nezaustavljiv rast upotrebe društvenih mreža kako u private svrhe tako i u poslovnom svijetu. To dovodi do pronalaska novih načina, mogućnosti, tehnologija za podizanje kvalitete i razine poslovanja. Svi alati koji se pojave na društvenim mrežama u kratkom vremenu nađu svoju primjenu na internim korporativnim društvenim mrežama. Svi ti događaji imaju utjecaj i posljedicu na odnose između pojedinaca i unutar društva, organizacije se mijenjaju, njihov način i filozofija poslovanja svakim danom dobiva nove definicije i sustave. Organizacije koje se uspiju prilagoditi, prepoznati, usvojiti ostvaruju tržišnu prednost. Kako bi držali korak sa razvojem komunikacije, suradnje i razmjene informacija čiji obujam svakim danom sve više raste, velike organizacije moraju početi koristiti poslovne društvene mreže. Da bi to realizirale treba utjecati na zaposlenike, pa koriste razne načine motiviranja unutar radnog okruženja, nazvane sustav nagrađivanja koji ovisi o politici tvrtke.
Prednosti društvenog umrežavanja se brzo otkrivaju i korporativni svijet se prilagođava novim načinima umrežavanja i povezivanja zaposlenika, vanjskih suradnika, klijenata i stvaranje odnosa između sviju. Da bi rezultati korištenja poslovnih mreža bili konkretni vođe organizacija moraju razumijeti beneficije korištenja istih. Neophodna je integracija tehnoloških riješenja i organizacijskih formi, uključenost svih odjela, angažiranost svih zaposlenika kako bi concept društvene mreže uspio. Mnoge društvene platforme imaju ugrađen sustav nagrađivanja.
Obavezna je daljnja edukacija zaposlenika i predstavljanje očekivanja s naglaskom na vrijednosti uključivanja u sustave poslovnih društvenih mreža. Treba nastaviti mjeriti uspjehe i razmjenjivati podatke radi daljnjeg usavršavanja tehnologija i općeg napretka. Na kraju, poslovne društvene mreže će se razlikovati od organizacije do organizacije, ovisno o karakteristikama, usmjerenosti, preferencijama, krajnjem proizvodu, ciljevima itd. |