Abstract | Nakon analize provedene u ovom radu, možemo zaključiti da je izgradnja željeznice za brze vlakove svakako isplativa investicija zbog brojnih prednosti koje ima u odnosu na zračni promet. Također se taj zaključak odnosi na udaljenosti između gradova do 800 kilometara. Sve udaljenosti više od te, poželjnije de biti svladati avionom.
Naime, gledajudi zagađivanje okoliša možemo sa sigurnošdu zaključiti da povoljno djeluje na okoliš i uništava ozon u puno manjem omjeru nego avion koji ispušta CO2 direktno u atmosferu. Tako da s tog aspekta vlak je definitivno isplativiji od aviona.
Gledajudi drugi pokazatelj, cijenu izgradnje infrastrukture, možemo uočiti da je cijena približno slična kao i izgradnja zračnih luka, samo što nije potreban toliko veliki prostor kao za zračnu luku. Također i željeznički kolodvori se nalaze u samom centru grada, što nije mogude napraviti za avion, odnosno sve zračne luke nalaze se izvan gradova, a neke čak i na jako velikim udaljenostima od grada.
Što se tiče vremena putovanja i same cijene karte, iz analize mogu zaključiti da ako se u obzir uzmu dolazak, prijava i odlazak iz zračne luke, vremena putovanja se bitno i ne razlikuje. Na kradim udaljenostima razlike su oko 30 minuta, a na duljim 1-1.5 sat. Tu razliku svakako potvrđuje cijena karte koja je na kradim udaljenostima konkurentna u odnosu na vlak, dok se na dužim relacijama može uočiti kako su cijene karata za avion puno vede od cijene karata za vlak.
Nadalje, prednosti koje svakako vlak uzdižu ispred aviona su sama sigurnost, koja je pokazala da su vlakovi puno sigurniji od aviona. Uz to se još pridodaje da je samo putovanje puno udobnije, može se ustati i hodati kad god se to poželi, krajolik kroz koji se prolazi obično očarava putnike, prtljaga nije ograničena, tekudine se može ponijeti koliko se poželi, cijene karata su uvijek iste bez obzira na dan ili mjesec te se nude pogodnije cijene za različite kategorije putnika.
Definitivno dolazimo do zaključka da je vlak isplativiji od aviona i time imamo odgovor na pitanje iz uvoda, odnosno projekt uvođenja brzih vlakova definitivno je isplativ projekt. |