Abstract | Akademski uspjeh označava postizanje obrazovnih ciljeva unutar akademskog okruženja. Kada se govori o akademskom uspjehu, uobičajeno se misli na prosjek ocjena postignut na studiju, no važno je naglasiti da se akademski uspjeh proširuje izvan ocjena i uključuje duboko razumijevanje kolegija, stjecanje vještina te osobni i intelektualni rast. S obzirom na to da mjerenje prosjeka ocjena ne odražava uvijek najbolje sam akademski uspjeh, on se može mjeriti i drugim čimbenicima kao što su zadovoljstvo, kompetencije i postignuta priznanja. Svaka mjera akademskog uspjeha je manje ili više posljedica studentskog angažmana, te je upravo iz tog razloga akademski uspjeh uzet kao moderator u daljnjem istraživanju. U obrazovanju, angažman se odnosi na stupanj znatiželje, interesa, optimizma i strasti koju studenti pokazuju dok uče ili dok ih se podučava, a s obzirom na to da se student u obrazovnom sustavu susreće s brojnim obvezama, pretjerani angažman može rezultirati kroničnom iscrpljenosti. Posljedica iscrpljenosti i stresa je sagorijevanje koje rezultira emocionalnom iscrpljenošću, cinizmom i neefikasnosti i u obrazovnom i u poslovnom okruženju.
Ovim radom želi se otkriti povezanost studentskog angažmana i sindroma sagorijevanja, uz akademski uspjeh kao moderator. Pretpostavlja se da veza neće biti jednaka ako je akademski uspjeh visok, odnosno ako je nizak. Točnije, pretpostavlja se da će visok angažman studenata rezultirati manjim sagorijevanjem, ako je akademski uspjeh visok, odnosno – alternativno, visok studentski angažman će rezultirati visokim sagorijevanjem ako student ne postiže željene rezultate.
U svrhu utvrđivanja prethodno navedene pretpostavke provedeno je primarno istraživanje putem anketnog upitnika koji je ispitanicima bio distribuiran elektronskim putem. Anketni upitnik sadrži četiri dijela, prvi vezan uz studentski angažman, drugi uz sindrom sagorijevanja te socio-demografske varijable i akademski uspjeh kao treći i četvrti dio ispitivani su zajedno. U istraživanju su sudjelovala 103 studenta Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Obrada podataka istraživanja ukazala je na općenito nisku prosječnu razinu sindroma sagorijevanja kod studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, što se posebno manifestira u dimenzijama preopterećenja i zanemarivanja. Otkrivena je umjerena povezanost pojedinačnih dimenzija studentske angažiranosti i dimenzija sindroma sagorijevanja kod studenata, pri čemu je posebno posvećenost umjereno negativno povezana s dvije od tri promatrane dimenzije sagorijevanja. Suprotno očekivanjima, međutim, prosjek ocjena kao najčešće korištena mjera akademskog uspjeha nema moderacijski učinak na prethodno navedenu povezanost. |
Abstract (english) | Academic success refers to the achievement of educational goals within an academic environment. When talking about academic success, people usually mean the GPA (Grade Point Average) achieved in the course, but it is important to emphasize that academic success extends beyond grades and includes a deep understanding of the course, the acquisition of skills, and personal and intellectual growth. Given that the measurement of GPA does not always best reflect academic success itself, it can also be measured by other factors such as satisfaction, competences and awards achieved. Every measure of academic success is more or less a consequence of student engagement, and it is precisely for this reason that academic success was taken as a moderator in further research. In education, engagement refers to the degree of curiosity, interest, optimism, and passion that students display while learning or being taught and given that a student faces many responsibilities in the education system, excessive engagement can result in chronic burnout The result of exhaustion and stress is burnout, which results in emotional exhaustion, cynicism and inefficiency in both educational and business environments.
This paper aims to reveal the connection between student engagement and burnout syndrome, with academic success as a moderator. It is assumed that the relationship will not be equal if academic achievement is high or if it is low. More precisely, it is assumed that high student engagement will result in lower burnout, if academic success is high, or alternatively, high student engagement will result in high burnout if the student does not achieve the desired results.
In order to determine the previously mentioned assumption, a primary research was conducted using an electronic questionnaire accessible to participants. The study involved 103 participants, all students of the Faculty of Economics at the University of Zagreb. The questionnaire comprised four parts: the first focused on student engagement, the second on burnout syndrome, and the third and fourth on socio-demographic variables and academic success.
The data analysis indicated a generally low average level of burnout syndrome among students of the Faculty of Economics in Zagreb, which is especially manifested in the dimensions of overload and neglect. A moderate correlation between the individual dimensions of student engagement and the dimensions of student burnout syndrome was revealed, with dedication being moderately negatively associated with two of the three observed dimensions of burnout. Contrary to expectations, however, GPA as the most commonly used measure of academic success does not have a moderating effect on the aforementioned association. |