Abstract | Prehrambena industrija jedna je od ključnih dijelova svakog gospodarstva iz razloga što zapošljava veliki broj ljudi, posjeduje znatan broj proizvodnih kapaciteta te ostvaruje najveći prihod unutar prerađivačke industrije. Atlantic Grupa je hrvatska multinacionalna kompanija koja svojim poslovanjem obuhvaća proizvodnju, razvoj, distribuciju te prodaju robe široke potrošnje. Prisutni su na više od 40 tržišta diljem svijeta, a neki od njihovih proizvoda su Barcaffe, Argeta, Montana, Smoki, Najlepše želje, Cedevita, Donat i mnogi drugi. Iznimno je zanimljivo u ovim uvjetima inflacije te post-pandemijskom periodu promatrati i analizirati jednu od najvećih kompanija u industriji i regiji.
U ovom radu je analizirano unutarnje i vanjsko okruženje Atlantic Grupe. Vanjsko okruženje kompanije analizirano je kroz PESTEL analizu, analizom životnog vijeka industrije te modelom Porterovih pet sila, dok je unutarnje okruženje analizirano SWOT analizom, BCG matricom, lancem vrijednosti i generičkim strategijama. U financijskom dijelu rada, bilanca i račun dobiti i gubitka analizirani su horizontalno i vertikalno, te su izračunati pokazatelji profitabilnosti, likvidnosti, ekonomičnosti, zaduženosti, aktivnosti i investiranja. Odabrani period za analizu je od 2019. do 2023. godine te je analiza provedena na osnovi financijskih izvještaja koji su javno dostupni na stranicama Atlantic Grupe. |
Abstract (english) | The food industry is one of the key sectors of every economy because it employs a large number of people, has a significant number of production capacities and generates the highest revenue within the processing industry. Atlantic Grupa is a Croatian multinational company whose operations include production, development, distribution and sales of consumer goods. They are present in more than 40 markets worldwide, and some of their products include Barcaffe, Argeta, Montana, Smoki, Najlepše želje, Cedevita, Donat, and many others. It is extremely interesting, in these inflationary conditions and the post-pandemic period, to observe and analyze one of the largest companies in the industry and the region.
This paper analyzes the internal and external environment of Atlantic Grupa. The external environment of the company was analyzed through a PESTEL analysis, an industry life cycle analysis, and Porter's Five Forces model, while the internal environment was analyzed using a SWOT analysis, a BCG matrix, the value chain, and generic strategies. In the financial section of the paper, the balance sheet and the income statement were analyzed horizontally and vertically, and profitability, liquidity, economy, indebtedness, activity and investment ratios were calculated. The selected period for the analysis is from 2019 to 2023, and the analysis was carried out based on financial reports publicly available on the Atlantic Grupa website. |