Title Zadovoljstvo korisnika velikog jezičnog modela temeljenog na umjetnoj inteligenciji
Title (english) User satisfaction with a large language model based on artificial intelligence
Author Jelena Štimac
Mentor Mirko Palić (mentor)
Committee member Miroslav Mandić (član povjerenstva)
Committee member Ljubica Milanović Glavan (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Economics and Business (Department of Marketing) Zagreb
Defense date and country 2024-09-24, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Marketing
Abstract Ubrzani razvoj velikih jezičnih modela temeljenih na umjetnoj inteligenciji predstavlja značajan napredak u području obrade prirodnog jezika, pružajući širok spektar mogućnosti za različite industrije i sektore. Chatbotovi predstavljaju računalne programe koji omogućuju interakciju s korisnicima putem konverzacijskih sučelja. U posljednje vrijeme, chatbotovi su sve više integrirani u aplikacije za slanje poruka, a time nadmašuju tradicionalne aplikacije. Ova promjena u ponašanju potrošača otvara nove mogućnosti za poduzeća u području komunikacije s korisnicima. Ključna prednost chatbotova leži u njihovoj sposobnosti pružanja efikasnog korisničkog iskustva bez potrebe za učenjem novih sučelja. Chatbotovi su automatizirani sustavi koji su dostupni neprekidno, 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, a koriste prirodni jezik za komunikaciju s korisnicima. Osim toga, chatbotovi pružaju brojne druge prednosti za poslovanje i krajnje korisnike, a ove prednosti će biti detaljnije istražene u nastavku rada. U kontekstu ovog diplomskog rada, temeljni fokus je na istraživanju zadovoljstva korisnika korištenjem ovih modela i njihovog utjecaja na različite aspekte korisničkog iskustva. Mjerenje zadovoljstva kupaca se temelji na procjeni uspješnosti proizvoda ili usluge u skladu s očekivanjima koje kupci imaju i obećanom vrijednošću koju poduzeće pruža. Dok istraživanje vrijednosti za kupce ima za cilj identificirati buduće strategije koje bi poduzeće trebalo primijeniti, istraživanje zadovoljstva pruža korisne povratne informacije o trenutačnom načinu pružanja vrijednosti, osiguravajući tako povratnu informaciju o vrijednostima kojima poduzeće teži. (Vranešević, 2000.) Suvremena poduzeća su suočena s potrebom stvaranja dodatnih vrijednosti za svoje kupce putem unaprjeđenja proizvoda i razvoja inovativnih proizvoda i usluga. Kako bi postigla uspjeh, ključno je da poduzeća kontinuirano prate potrebe svojih kupaca i promjene na tržištu.(Kibbeling i sur., 2013.) Kreatori različitih alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji suočavaju se s izazovima manjka empirijskih istraživanja percepcije korisnika. Stoga, važno je istražiti na koji način korisnici prihvaćaju korištenje velikih jezičnih modela temeljenih na umjetnom inteligencijom uzimajući u obzir faktore poput povjerenja, personalizacije, percipirane koristi i percipirane kvalitete i kako navedeni faktori utječu na zadovoljstvo i korisničko iskustvo.
Abstract (english) The accelerated development of large AI-based language models represents a significant advancement in the field of natural language processing, providing a wide range of opportunities for various industries and sectors. Chatbots are computer programs that enable interaction with users through conversational interfaces. Recently, chatbots have become increasingly integrated into messaging applications, surpassing traditional applications. This shift in consumer behavior opens up new possibilities for companies in the area of customer communication. The key advantage of chatbots lies in their ability to provide efficient user experiences without the need for learning new interfaces. Chatbots are automated systems available continuously, 24 hours a day, 7 days a week, using natural language to communicate with users. Additionally, chatbots provide numerous other benefits for businesses and end-users, which will be further explored in the following work.
In the context of this thesis, the primary focus is on investigating user satisfaction using these models and their impact on various aspects of the user experience. Measuring customer satisfaction is based on assessing the success of a product or service in line with the expectations customers have and the promised value the company provides. While customer value research aims to identify future strategies that the company should apply, satisfaction research provides valuable feedback on the current way of delivering value, thus ensuring feedback on the values the company aspires to (Vranešević, 2000). Modern companies are faced with the need to create additional value for their customers through product improvement and the development of innovative products and services. To achieve success, it is crucial for companies to continuously monitor the needs of their customers and market changes (Kibbeling et al., 2013).
Creators of various AI-based tools face challenges in the lack of empirical research on user perception. Therefore, it is important to explore how users accept the use of large language models based on artificial intelligence, considering factors such as trust, personalization, perceived benefits, and perceived quality, and how these factors affect satisfaction and user experience.
Keywords
zadovoljstvo
povjerenje
percipirana kvaliteta
čimbenici utjecaja na zadovoljstvo
Keywords (english)
satisfaction
trust
perceived quality
factors influencing satisfaction
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:148:650377
Study programme Title: Business economics Study programme type: university Study level: integrated undergraduate and graduate Academic / professional title: sveučilišni magistar ekonomije/sveučilišna magistra ekonomije (sveučilišni magistar ekonomije/sveučilišna magistra ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2024-09-26 07:23:08