Abstract | Uloga čimbenika sigurnosti prilikom kupovine unutar mobilnih aplikacija obuhvaća niz ključnih
elemenata koji osiguravaju zaštitu korisničkih podataka i financijskih informacija. Prvo, sigurni
način plaćanja, poput korištenja kriptiranih platformi i digitalnih novčanika, pružaju osiguranje da
transakcije budu sigurne i pouzdane. Nadalje, autentifikacija korisnika, putem metoda poput
dvofaktorske autentifikacije ili biometrijskih podataka, osigurava da samo ovlaštene osobe mogu
pristupiti korisničkim računima i izvršavati transakcije. Također, upotreba pouzdanih platformi za
transakcije osigurava da korisnici imaju povjerenje u procesu kupovine te da su njihovi podaci
zaštićeni od prijevara i krađe identiteta. Sve ove mjere zajedno stvaraju sigurno okruženje za
korisnika mobilnih aplikacija prilikom obavljanja kupovina, čime se osigurava njihova privatnost i
sigurnost.
Glavni cilj diplomskog rada jest istražiti ulogu čimbenika sigurnost prilikom kupovine unutar
mobilne aplikacije koja vodi do sigurnosti potrošača i povjerenja prema kupovini. Istraživanje se
fokusira na kupovinu unutar mobilne aplikacije poput kupovine mobilnih igara, društvenih
medija, pretplate na vijesti, određene video streaming servise, aplikacije za zdravlje, aplikacije za
edukaciju, aplikacije za putovanje i određene financijske aplikacije.
Istraživanje je provedeno na namjernom prigodnom uzorku od 219 ispitanika. Analizom rezultata
može se zaključiti da je dijelu korisnika važna brzina i jednostavnost procesa kupovine, dok
drugima je prioritete zaštite osobnih podataka i pouzdanost plaćanja. Također, postoje razlike u
percepciji učinkovitosti trenutnih sigurnosnih mjera koje se koriste u mobilnim aplikacijama koje
nude kupovinu unutar aplikacije. |
Abstract (english) | The role of security factors when shopping within mobile applications includes a number of key
elements that ensure the protection of user data and financial information. First, secure payment
methods, such as the use of cryptographic platforms and digital wallets, provide assurance that
transactions are safe and reliable. Furthermore, user authentication, through methods such as
two-factor authentication or biometrics, ensures that only authorized persons can access user
accounts and execute transactions. Also, the use of reliable transaction platforms ensures that
users have confidence in the shopping process and that their data is protected from fraud and
identity theft. All these measures together create a safe environment for mobile application users
when making purchases, ensuring their privacy and security.
The main goal of the thesis is to investigate the role of the safety factor when shopping within a
mobile application, which leads to consumer safety and confidence in purchasing. Also, the
research focuses on mobile in-app purchases such as mobile game purchases, social media, news
subscriptions, certain video streaming services, health apps, education apps, travel apps, and
certain financial apps.
The research was conducted on a convenience sample of 219 respondents. Analyzing the results,
it can be concluded that speed and simplicity of the shopping process are important to some
users, while others prioritize personal data protection and payment reliability. Also, there may
be differences in the perception of the effectiveness of current security measures used in mobile
applications that offer in-app purchases. |