Abstract | Cilj ovog rada bio je analizirati nove trendove u hotelijerstvu, koji su vezani uz primjenu informatike, konkretno računarstva u oblaku. Naime, kao što je poznato, svijet se u posljednih deset godina uvelike promijenio kada se promatra način poslovanja, svakodnevne kouminkacije, pa čak i načina kupovanja, rezervacija, traženja smještaja i slično. Dok je prije samo deset godina bilo normalno posjetiti turističku agenciju, razgovarati sa djelatnicima i listati prospekte, danas se putovanja pretražuju na internetu, pregledom slika i recenzija, u nekoliko se klikova obavlja rezervacija i sve to je puno brže, ali i jeftinije. Logično, da bi kupci mogli tako obavljati svoje kupnje, potrebno je da druga strana obavi neke predradnje i prilagodi se takvom načinu poslovanja. Upravo je internet omogućio takav razvoj, a konkretnije računarstvo u oblaku olakšalo je poslovanje pružateljima usluga.
Prije svega, računalstvo u oblaku danas postaje sve više prihvaćeno. Ono više nije nezamislivo kao nekad, već je dostupno svima. Računarstvo u oblaku mijenja način na koji većina ljudi koristi internet i pohranjuje svoje datoteke. To je struktura koja se proteže na stranice koje koristi jako velik broj korisnika, kao što su Facebook, Twitter i Amazon, i jezgre koje omogućuju korištenje usluga kao što su Google Docs i Gmail. Kako to zapravo radi objašnjeno je u prvom dijelu rada.
Koliko je važno računarstvo u oblaku dovoljno govori i činjenica kako sve više ljudi danas pohranjuje svoje dokumente na neke od dostupnih lokacija u oblaku, koje su potpuno besplatne. Najbolji je primjer Dropbox ili Google Drive, koji čak nude velik kapacitet u slučaju kupnje određenih modela mobitela te tako šire broj korisnika. Nadalje, velik trend danas je izrada mobilnih aplikacija. Iako se čini da više ne postoji namjena za koju nije izrađena aplikacija, svakodnevno se pojavljuju nove aplikacije koje tu tvrdnju opovrgavaju. |