Abstract | Obrazovanje žene doista ima utjecaj na fertilitet para. Kao što je u radu predstavljeno,
podizanje opće razine obrazovanja u manje razvijenim zemljama i zemljama u razvoju
smanjuje razinu fertiliteta. Žene dobivaju znanja i vještine kritičkog razmišljanja, mogućnost
gospodarenja vlastitim tijelom u vidu samostalne odluke o ulasku u spolne odnose,
kohabitaciju i brak te najvažije, pristup medicinskim uslugama i postupcima ukoliko je to
potrebno i željeno. Jasno je pokazana povezanost obrazovanijih žena i manjih, jezgrovitijih
obitelji, kako djeca za takve žene nose oportunitetni trošak izgubljene zarade, radnog mjesta
ili pozicije. Također, pristup obrazovanju djevojkama u adolescentskim godinama pruža
informacije o zaštiti od spolno prenosivih bolesti, s naglaskom na virus HIVa koji predstavlja
veliku opasnost, osobito u slabije razvijenim područjima subsaharske Afrike. Osobito je
važno napore usmjeriti na pristup obrazovanju isključenim djevojkama, koje predstavljaju
većinu onih koje trenutno nemaju pristup školovanju. Kontekst okruženja također se
pokazao bitnim utjecateljem na fertilitet, kao opća razina obrazovanja stanovništva, pristup
masmedijima, postojanje programa planirana obitelji ali i mogućnost zapošljavanja djevojaka
nakon završenog školovanja. Na kraju, bitno je navesti da još uvijek postoji mnogo prostora
za poboljšanje, osobito u kontekstu povećavanja opće razine obrazovanja u slabije razvijenim
područjima, razvoj programa za planiranje obitelji, stavljanje imperativa na pružanju
srednjoškolske razine obrazovanja, raširenosti mreže masovnih medija, povećanje
pismenosti i slično |