Abstract | Tijekom ţivota pojedinca pojavljuju se razni oblici formalnog i neformalnog obrazovanja.
Vaţno je osvijestiti vaţnost cjeloţivotnog obrazovanja, zbog sve većih promjena na
globalnom trţištu i potreba na trţištu rada. Cjeloţivotno učenje olakšava kretanje radnika na
trţištu rada i lakšu i brţu prilagodbu zahtjevima trţišta.
Obrazovanje, pogotovo tercijarno, je neophodno za učinkovito stvaranje,rasprostranjivanje i
primjenu znanja, te za izgradnju tehničkih i stručno-profesionalnihkapaciteta. Sposobnost
društva da proizvodi, odabere, prilagodi, komercijalizira i iskoristipostojeće znanje su
odlučujuća u ostvarivanju odrţivog i trajnog gospodarskog rasta ipoboljšanja ţivotnog
standarda, zdravstvenog stanja stanovništva, smanjivanja siromaštva inejednakosti.
Bez obzira na stupanj obrazovanja, na trţištu rada pojavljuju se i razni oblici diskriminacije,
od kojih su najčešće dobna diskriminacija, na temelju invaliditeta i spola. Iako je u prošlosti
diskriminacija bila veća, i u današnje moderno i demokratsko doba ona je još uvijek prisutna
na trţištu rada. U nepovoljnom poloţaju su mladi, koji zbog nedostatka radnog iskustva se
teţe uključuju na trţište rade. Osim mladih, ţene su oduvijek u povijesti bile u lošijem
poloţaju nego muškarci. Tradicionalna podjela da muškarci donose novac u kuću, a ţene
brinu o obitelji zadrţala se u odreĎenoj mjeri do danas. Ţene često moraju birati izmeĎu
karijere i obitelji, te se danas sve više ţena odlučuje na karijeru, s obzirom da se sve više ţena
školuje i imaju fakultetske diplome. |