Abstract | Kako bi se što bolje razumjela tema žena u poduzetništvu te utvrdila dosadašnja pozicija žena na tržištu rada, za potrebe rada su korištene knjige stranih i domaćih autora, publikacije, časopisi kao i internetski izvori. Tako je prikazan sam začetak nastanka poduzetništva te je objašnjen pojam poduzetnika kroz definicije različitih autora. Uočava se da se uz pojam poduzetnika vežu inovacije, borba i suradnja s zaposlenicima kao i težnja k maksimalizaciji dobiti, odnosno ostvarivanju profita. Jedne od glavnih odrednica da bi se postalo uspješnim poduzetnikom su u radu navedene kao poduzetnička ideja, prigoda, pothvat, dobit, rizik i neizvjesnost. Kroz prvo poglavlje su prožete karakteristike i tipovi poduzetnika, broj poduzetnika koji je varirao od 2007. godine gdje se uočava njihov rast u malim poduzećima, kao i njihove prednosti i nedostaci.
Gledajući na žensku osobnost, ženska poduzeća također karakteriziraju neke drugačije osobine u odnosu na ona koja osnivaju muškarci. Žene su tako više usmjerene na timski rad, cijene i uvažavaju mišljenja svojih zaposlenih te osluškuju potrebe i stavove, kao i potencijalne ciljeve drugih zaposlenika. S druge strane, susreću se s preprekama s kojima se muškarci i ne susreću tako često. Navdene su tri najčešće vrste prepreka, a to su strukturalne, ekonomske i „meke“. Obično imaju problema s bankarima koji ih ne shvaćaju ozbiljno, a često spadaju u kategoriju rizičnih klijenata tako da su to stvari koje se moraju promijeniti. Kod žena poduzetnica je također prisutno dobro vladanje, iskrenost i naporan rad što ih podiže na značajniju razinu od one kod muških poduzetnika. |