Abstract | Inoviranje čini svako obnavljanje, dizajnirano i realizirano tako da ojača poziciju poduzeća
nasuprot konkurenciji što omogućuje dugoročni i konkurentni probitak koji će se moći
održati. Kako bi čovjek stvorio nešto novo, kreativnost ima važnu ulogu u realizaciji te nove
ideje, proizvoda itd. No, isto tako kreativnost je povezana s inovativnošću i inventivnošću.
Inovativnost je sposobnost preobražavanja postojećih ideja u korisne nove oblike ili
kombinacije koje su u tom trenutku potpuno različite od sveg drugog što postoji.
Inovativnošću se omogućava dostizanje ciljeva uz pomoć znanstvenih i tehnoloških
potencijala.
Menadžersko ponašanje zahtijeva od zaposlenika da preuzmu odgovornost nad procesom
stvaranja inovacija. Također, zahtijeva i da zaposlenici poduzetnici posjeduju određena
svojstva: inovativnost, orijentaciju k postignućima, nezavisnost, osjećaj kontrole nad
situacijom; kao i određene psihološke karakteristike: samoinicijativnost, proaktivnost i
sklonost riziku. Faktori za razvoj poduzetništva naglašavaju s jedne strane: različitost,
autonomnost i samoinicijativnost, dok je s druge strane, neodvojivo od toga, između aktera
poduzetničkog procesa nužna povezanost, suradnja i sklad. Gledajući s mikro razine,
konkurentnost predstavlja problem poduzeća i uključuje sve faktore koji pomažu poduzeću da
poboljša svoj financijski rezultat poslovanja kratkoročno, odnosno poveća vrijednost
poduzeća dugoročno. Poduzeće će biti konkurentno ako je razina njegovih troškova jednaka
ili manja od razine konkurenata uz pretpostavku ostvarivanja podjednake razine prihoda,
odnosno ukoliko poduzeće održava troškove na razini konkurenta, ali uz realizaciju puno
većih prihoda. |