Abstract | Kako se u prirodi i oko nas događa sve više promjena, tako se posljedično one događaju i u poduzećima. Najvećim je dijelom za te promjene zaslužan čovjek. Dolazi do buđenja svijesti kako poduzeće ne može djelovati kao izolirani ekonomski subjekt, jer je u uskoj vezi s prirodnim i društvenim okruženjem, stoga mu se treba prilagoditi.
Iako je suština poslovanje svakog poduzeća stvaranje profita, svako poduzeće mora obraćati pažnju i na to kakav utjecaj ostavlja na svoju okolinu, jer će taj utjecaj kroz godine odraziti/reflektirati na to isto poduzeće ili neko novo. Briga o prirodnom i društvenom okruženju u strategiji poduzeća, naziva se društveno odgovornim poslovanjem. Danas takav princip poslovanja postaje sve više poslovni imperativ, no isto tako poduzeću donosi izrazite koristi, kao što su: dobar ugled u javnosti, prepoznatljivost kod potrošača, poželjnost kao poslodavca za zaposlenike, dobro radno okruženje i atmosfera, beneficije od strane vlade, financijske olakšice, manje kazne i restrikcije, manje protrebe za prilagođavanjima prilikom ekspanzija na stranim tržištima, i tako dalje. Poduzeća shvaćaju da s takvim odabirom imaju mnoge koristi. Neka se poduzeća, najčešće velika, uspijevaju ravnomjerno fokusirati na sva tri segmenta – društvo, okoliš i profit pa za sastavljanje svojih izvješća koriste GRI smjernice, dok neka manja ili slabije kapitalno sposobna poduzeća koriste smjernice koje se fokusiraju npr. samo na okoliš, kao što je standard ISO 14001.
Kroz takvo ponašanje poduzeće doprinosi zadovoljstvu svojih dionika koji su na različite načine povezani s poslovanjem poduzeća. Stvara se sigurno ozračje i za kupce, investitore i same vlasnike kojima je osigurano uspješno poslovanje u budućnosti; stoga se DOP može definirati kao dobra investicija za budućnost. |