Abstract | Rizik konkurencije je vjerojatnost, mogućnost da će aktivnosti konkurenta negativno utjecati na poslovanje poslovnog subjekta u maloprodaji. Konkurencija kao rizik označava potencijalne gubitke koje maloprodajna poduzeća mogu doživjeti zbog konkurentskih snaga drugih maloprodavača. Često, pogotovo ako se maloprodaja vrši u uvjetima zdravog konkurentnog tržišta, konkurentski rizici mogu zapravo rezultirati brojnim poboljšanjima kao što su bolja kontrola kvalitete, smanjenje troškova, poboljšana kvaliteta proizvoda i dr. Postoje mnogi čimbenici koji mogu utjecati na konkurentski rizik, na primjer, konkurentske inovacije, cijene, raspoloživi resursi, povoljna lokacija, učinkovita distribucija, učinkovita promocija itd.
Cilj ovog rada je prikazati glavne teorijske odrednice rizika i konkurencije, te istražiti koji rizici proizlaze od konkurencije u maloprodaji. Također je cilj putem intervjua istražiti utjecaj rizika konkurencije na poslovanje maloprodavača.
Ovaj završni rad je napravljen na temelju prikupljanja i analize primarnih izvora podataka. Sekundarni izvori podataka dostupni su znanstvenoj i stručnoj literaturi vezanoj uz rizik i konkurenciju u maloprodaji. Primarni podaci dobiveni su kvalitativnim istraživanjem, metodom intervjua sa maloprodavačima na području Republike Hrvatske. Zbog nemogućnosti uspostavljanja kontakta sa maloprodavačima robe široke potrošnje, a u svrhu dobivanja većeg broja odgovora, istraživanjem su obuhvaćeni specijalizirani maloprodavači Bačelić d.o.o, Delta Golding d.o.o., Krizantema d.o.o., Trgovina i servis Dobrenić. |