Abstract | Učenje predstavljaju relativno trajne promjene u ponašanju koje nastaju kao posljedica iskustva pojedinca te se može reći da se učenje odvilo kada se kao rezultat iskustva, pojedinac ponaša reagira i odgovara na način koji je različit u odnosu na prethodni način ponašanja. U ljudskom se životu značenje učenja ogleda u tome što se njegovim posredstvom može učinkovito utjecati na cijelu strukturu čovjekovih osobina i tako izazivati relativno trajne promjene njegove ličnosti. Stilovi učenja su jedinstven način na koji određena osoba uči - njezin preferirani način, a koncept stilova učenja temelji se na ideji da pojedinci imaju različite stavove prema učenju pa mu pristupaju na drugačije načine. Postoji značajna razlika u preferencijama stila učenja između muškaraca i žena. Većina učenika muškog spola preferira multimodalno podučavanje, dok većina studentica preferira jednosmjernu poduku. Za razliku od muškaraca, žene preferiraju da se informacije prezentiraju na jedan način. Iako žene mogu koristiti sve senzorne moduse u učenju, jedan način preferiraju i dominantan je.
U teorijskom dijelu rada, objašnjeno je značenje pojma učenja općenito, analizirane su osnovne teorije, stilovi učenja i čimbenici utjecaja na stilove učenja te utjecaj demografskih karakteristika.
Empirijskim istraživanjem, provedenim anonimnim anketnim upitnikom na uzorku od 132 ispitanika, ispitana je povezanost nekih osnovnih demografskih karakteristika i stilova učenja, te detaljan prikaz rezultata. Rezultati pokazuju da kod muškaraca prevladava kinestetički i vizualni stil, a najmanje auditivni koji se u najvećem postotku pojavljuje kod žena. Što se tiče povezanosti stilova učenja i dobi, nisu utvrđene značajnije razlike. Što se tiče smjerova studija rezultati pokazuju da kod smjera turizam i trgovina i međunarodno poslovanje dominira vizualni stil učenja, kod analize i poslovnog planiranja i smjera menadžment dominira kinestetički stil učenja, te kod smjera financija auditivni. |
Abstract (english) | Learning is a relatively lasting change in behavior that results from an individual's experience, and they say that learning is dropped when, as a result of the experience, the individual behave and responds in a way that is different from the previous behavior. In human life, the meaning of learning is reflected in the fact that through it, it can effectively influence the whole structure of human traits and thus cause relatively lasting changes in his personality. Learning styles are a unique way a person learns - her preferred way, but the concept of learning styles is based on the idea that individuals have different attitudes towards learning, so they approach it in different ways. There is a significant difference in learning style preferences between men and women. Most male students prefer multimodal teaching, while most female students prefer one-way instruction. Unlike men, women preferred information to be presented in one way. Although women can use all sensory modes in learning, one way is preferred and dominant.
In theoretical part od this study, terms like learning in general, explanation of basic theories, learning styles and factors that affect learning styles and the impact of demographic caracteristics.
Empirical research, conducted with anonymus questionnaire on the sample 132 subjects, examined the association of basic demographic characteristics and learning styles, and gave a detailed presentation of the results. The results show that the kinesthetic and visual style is predominant in men, and the least auditory, which is the highest in women. As for the correlation between learning styles and age, no significant differences were found. Regarding the study directions, the results show that the tourism direction and trade and international business is dominated by the visual learning style, the analysis and business planning and management is dominated by the kinesthetic learning style, and the financial direction by the auditory one. |