Abstract | Komunikacija predstavlja proces razmjene informacija preko dogovorenog sistema znakova,
odnosno proces slanja informacija sebi ili bilo kojem drugom entitetu, najčešće putem jezika.
Komunikacija je najjednostavnije rečeno razmjena informacija, osjećaja i ideja, verbalnim i
neverbalnim sredstvima, prilagođena društvenoj prirodi situacije, tj. situacijskom kontekstu.
Ulogu i svrhu interne komunikacije može se definirati kao brigu za izgradnju dvosmjernih,
uključujućih odnosa, s internim javnostima, svojim zaposlenicima uz zadaću poboljšanja
organizacijske djelotvornosti. Kako bi se poboljšala interna komunikacija u svim smjerovima
potrebno je razviti svijest o važnosti interne komunikacije, te izgraditi mrežu formalne interne
vertikalne i horizontalne komunikacije usklađene sa strukturom poduzeća i voditi brigu o toj
mreži. U današnje vrijeme relativno malen broj organizacija ima propisane procedure o
korištenju i ponašanju na društvenim mrežama, a najčešći je razlog neznanje ili
nerazumijevanje menadžmenta o važnosti, raširenosti i samim mogućnostima društvenih
mreža. Što su se društvene mreže počele intenzivnije koristiti, tako su tvrtke odlučile iskoristiti
naučeno znanje o društvenim mrežama te ih primijeniti interno, po principu povezivanja
zaposlenika poduzeća, kako bi se poboljšala i produbila komunikacija na poslovnoj razini. Na
taj način nastale su zatvorene, korporativne društvene mreže kojima pristup imaju samo
zaposlenici tvrtke. U radu je napravljeno primarno istraživanje o stavovima zaposlenika prema
utjecaju društvenih mreža u komunikaciji u poslovnom okruženju, a rezultati istraživanja su
pokazali da je brz i trenutan feedback najveća prednost korištenja društvenih mreža u poslovnoj
komunikaciji, da su eliminirana vremenska i prostorna ograničenja najveća prednost korištenja
društvenih mreža u poslovnoj komunikaciji, da su nesporazumi ili pogrešna interpretacija
priopćenih informacija najveći nedostatak korištenja društvenih mreža u poslovnoj
komunikaciji, te da manjak poštovanja nije najveći nedostatak korištenja društvenih mreža u
poslovnoj komunikaciji. |
Abstract (english) | Communication is the process of exchanging information through an agreed-upon character
system, or the process of sending information to yourself or any other entity, usually through
language. Communication is simply the exchange of information, feelings and ideas, through
verbal and non-verbal means, adapted to the social nature of the situation, ie the situational
context. The role and purpose of internal communication can be defined as a concern for
building two-way, inclusive relationships with internal publics, their employees with task of
improving organizational effectiveness. In order to improve internal commnication in all
directions, it is necessary to develop an awareness of the importance of internal communication,
to build a network of formal internal vertical and horizontal communication in line with the
structure of the company and to take care of that network. Today, a relatively small number of
organizations have prescribed procedures of using social networks, and the most common
reason is ignorance or misunderstanding of management about the importance, pervasiveness
and capabilities of social networks. As social networks began to be used more intensively,
companies decided to use the learned knowledge of social networks and apply them internally,
based on the principle of connecting employees of the company, in order to improve and deepen
communication at the business level. In this way, closed, corporate social networks were
created, which only employees of the company have access to. The primary research on
employees' attitudes towards the influence of social networks in communication in a business
environment was made, and the results of the research showed that quick and immediate
feedback is the biggest advantage of using social networks in business communication,
eliminated time and space constraints are the greatest advantage of using social networks in
business communication, misunderstandings or misinterpretation of the reported information is
the biggest disadvantage, and that a lack of respect is not the biggest disadvantage of using
social network sin business communication. |