Abstract | Turizam je Republici Hrvatskoj jedna od najvažnijih gospodarskih grana te uvelike utječe na životni standard stanovništva. U vremenu trajanja turističke sezone turizam generira velik broj radnih mjesta te time pozitivno utječe na razvoj na drugih dijelova gospodarstva.
Kampovi kao jedan od oblika smještaja postoje od samih početaka razvoja turizma, a obilježja i zahtjevi turista koji borave u kampovima mijenjaju se i postaju se zahtjevniji. Općenito ovaj oblik turizma predstavlja jeftiniji oblik boravka u odnosu na ostale smještajne objekte, a najveća mu je prednost neometan boravak u prirodi. Moderni kampovi u svojoj ponudi tako nude mobilne kućice, glamping šatore te otvorene prostore gdje turisti borave u svojim kamperima ili šatorima. Nadalje, kamping gosti zahtijevaju bogat sadržaj te kompletnu uslugu što su spremni i dodatno platiti. Razvojna turistička politika usmjerava kampove na održivi razvoj gdje se puno pažnje posvećuje okolišu, obnovljivim izvorima energije, udovoljavanju najviših ekoloških standarda kako kampovi ne bi narušavali okolinu u kojoj se nalaze. Praćenjem trendova i međunarodnih standarda kako bi konkurirali sve dinamičnijem europskom tržištu, kamping turizam transformira se u sve složeniji turistički proizvod. Hrvatska svojim povoljnim geografskim položajem u ponudi ima kako primorske tako i kontinentalne kampove čime predstavlja jednu od vodećih europskih kamping destinacija. U Republici Hrvatskoj najveći dio smještajnih kapaciteta čini privatni smještaj s udjelom od 63,2%, dok se na kampove odnosi 23% ukupnih smještajnih kapaciteta čime kampovi ostvaraju četvrtinu ukupnih noćenja zemlje prema podatcima Ministarstva turizma za 2018. godine. Kamping turizam visoko je zastupljeni oblik turizma, sve popularniji među obiteljima s djecom i mladima koji traže boravak u prirodi tijekom svog odmora. Trendovi razvoja potiču kampove da sve više ulažu u kvalitetu i povećanje turističke ponude, te tako u kampovima danas možemo naći veoma luksuzne smještajne jedinice za turiste veće platežne moći. Povećanje zauzetosti u Hrvatskim kampovima ostaje trajan izazov kojem je moguće odgovoriti nizom kombiniranih mjera privatnog i javnog sektora.
Cilj ovog diplomskog rada jest objasniti pojam kamping turizma, analizirati postojeću ponudu i potražnju kako bi se dobila predodžba o tome koji su mogući potencijali kamping turizma u Hrvatskoj. Također biti će prikazati osnovna obilježja i specifičnosti kamping turizma kao bitnog segmenta turističke ponude Hrvatske, ali istovremeno jednog od nedovoljno iskorištenih potencijala turističke ponude u Republici Hrvatskoj. |
Abstract (english) | Tourism is one of the most important industries in the Republic of Croatia, and it greatly affects the living standards of the population. During the tourist season, tourism generates a large number of jobs and also has positive impact on development in other parts of the economy. Camps as one of the forms of accommodation exist from the very beginnings of tourism development, and the characteristics and requirements of tourists staying in camps are changing and becoming more demanding. Generally this form of tourism from stay in the other accomodation facilities, and its greatest advantage is unobstructed stay in nature. Modern camps in its offer provide mobile homes, glamping tents and open spaces where tourists stay in their camper or tent. Furthermore, camping guests require rich content and complete service as they are willing to pay extra. Developing tourism policy focuses on sustainable development camps where much attention goes to the environment, renewable energy sources, and the highest ecological standards that camps do not disturb the surrounding environment. By following trends and international standards to compete in a more dynamic European market, camping tourism is transformed into an increasingly complex tourist product. Croatia has a favorable geographical position in its offer of both coastal and continental camps, making it one of the leading European camping destinations. In the Republic of Croatia, the largest part of the accommodation capacity is private accommodation with a share of 63,2%, while the camps account for 23% of the total accommodation capacity, making the camps realize a quarter of the total overnight stays of the country according to the Ministry of Tourism for 2018. Camping tourism is a highly represented form of tourism, increasingly popular among families with children and young people seeking to stay in nature during their vacation. Trends in development encourage camps to invest more in quality and increase tourism supply, so in camps today we can find a very luxurious accommodation unit for larger tourists. Increasing occupation in Croatian camps remains a lasting challenge that can be met by a combination of private and public sector measures.
The aim of this thesis is to explain the concept of camping tourism, to analyze the existing supply and demand in order to get an idea of what are the potentials of camping tourism in Croatia. It will also show the basics features and specifities of camping tourism as an important segment of the tourist offer of Croatia, but at the same time one of the underutilized potentials of the tourist offer in the Republic of Croatia. |