Abstract | Temeljni cilj ovoga rada je utvrditi postoji li direktna povezanost između ulaganja, odabranih gradskih turističkih zajednica, u aktivnosti promidžbe i informiranja i porasta broj noćenja, postelja i dolazaka turista u području djelovanja odabranih turističkih zajednica. Turističke zajednice su oblik neprofitnih organizacija s najvećim udjelom troškova promidžbe u ukupnim prihodima.
Provedbom horizontalne i vertikalne analize nad financijskim izvještajima turističkih zajednica gradova: Rovinja, Pule, Poreča, Osijeka, Slavonskog Broda, Iloka, Zadra, Splita, Paga te Zagreba dobiven je uvid u strukturu njihove imovine i obveza, ostvarenih prihoda i rashoda, te financijskog rezultata, tj. viška ili manjka prihoda u razdoblju od 2015. do 2017. godine. Također, ustanovljeno je i kretanje tih stavki u analiziranom razdoblju. Nadalje, izračunom financijskih pokazatelja, prikazana je uspješnost, ekonomičnost i likvidnost pojedine turističke zajednice. Izračunom odgovarajućih pokazatelja i koeficijenta korelacije utvrđena je i ovisnost između ulaganja u promidžbene aktivnosti i promjene broja noćenja turista na pojedinom području djelovanja promatranih gradskih turističkih zajednica.
Zaključno, analizom rada utvrđena je pozitivna povezanost, tj. korelacija između varijabli broja noćenja i rashoda za usluge promidžbe i informiranja. Takva, pozitivna, vrlo dobra do jaka povezanost očituje se prilikom promatranja svih TZG zajedno te grupiranjem u regije i to samo za područje Dalmacije i Slavonije, dok korelacija za regiju Istre izostaje. Pored toga, važno je naglasiti činjenicu da na promjenu u strukturi dolazaka i noćenja turista utječu i ostali, tj. vanjski faktori. Neki od tih faktora definirani su u poglavlju geografske lokacije te se povezuju s razvijenošću prometne mreže, te ostalih faktora koji se povezuju sa željama, preferencijama i motivima turista za boravak u određenoj destinaciji. |
Abstract (english) | The topic of this master's thesis is to determine if there is a direct connection between investments made in promotional and informative activities, by chosen city tourist boards, and the increase in the number of tourist overnight stays, available beds and tourist arrivals in the observed areas. Tourist boards are a form of non-profit organizations with the largest share of promotion costs in total revenues.
By using horizontal and vertical analysis on the financial statements of tourist city boards of: Rovinj, Pula, Poreč, Osijek, Slavonski Brod, Ilok, Zadar, Split, Pag and Zagreb, the insight was gained into the structure of their assets and obligations, realised revenues and expenditures, and the financial result i.e. sufficit or deficit of revenues. Moreover, the trend of these items was established in the observed period. Furthermore, by calculating financial ratios the profitability, asset management and liquidity has been shown for each individual tourist board. By calculating the appropriate ratios and the correlation coefficient, the interdependency between the investments in promotional activities and the number of tourist overnight stays in the observed tourist city boards' areas has been established.
In conclusion, by analyzing the thesis, a positive connection i.e. the correlation between the variable’s overnight stays and promotional and informational costs has been established. This positive, medium to strong correlation is shown when observing all the city tourist boards together and by grouping them into regions, but only for the areas of Dalmatia and Slavonija, while the correlation for Istria is absent. What is important to emphasize is the fact the change in the structure of tourist arrivals and overnight stays is affected by other, external factors. Some of those factors are defined in the chapter of geographic location and are connected with the level of development of the transport network, and other factors that are connected with wishes, preferences and motives of tourists for staying in a particular destination |