Abstract | Predmet i cilj ovog rada je modernizacija te digitalizacija u industriji obuće uz korištenje
nekih novih inovacija kao potpori poslovanju. Kroz ovaj diplomski rad će biti prikazana
analiza te inovativni načini kako bi trebao biti posložen poslovni model u industriji obuće.
Cilj je digitalizirati veći dio poslovanja, proširiti poslovanje na mobilne platforme uz
implementiranje inovacije u poslovanje u pogledu skeniranja stopala kako bi krajnji kupac
dobio savršeno dizajniranu obuću.
Izvori podataka koji su korišteni u ovom radu su informacije i podaci iz stručne literature te
znanstvenih radova. Uz informacije i podatke iz stručne literature i znanstvenih radova, rad
uključuje i podatke s web stranica koje su povezane s industrijom obuće, novim
tehnologijama, dobavljačima i konkurentima. Također, prikupljene su i informacije i podaci
kroz anketni upitnik. Uz navedeno, rad sadrži i statističke podatke prikupljene putem web
stranica.
Ovaj diplomski rad sastoji se od pet poglavlja. U početnom dijelu rada nalazi se uvod u
kojemu opisujemo poslovni model koji se prožima kroz cijeli dio rada. Poslije uvoda, slijedi
drugi dio koji objašnjava i govori o teorijskom dijelu elektroničkog poslovanja na način da
objašnjava što je to točno elektroničko poslovanje, kako tehnologija utječe na elektroničko
poslovanje i koje su prednosti i nedostaci elektroničkog poslovanja. U trećem dijelu se nalaze
statistiĉki podaci koji pokazuju razne pokazatelje elektroničkog poslovanja koji su vezani za
Republiku Hrvatsku, Europsku Uniju i svijet. Ti podaci objašnjavaju uloge i implementaciju
tehnologija, korištenje interneta i razne ostale podatke koji mogu dobro poslužiti za uočavanje
trenda elektroničkog poslovanja, njegov napredak kroz godine te projiciranje budućih
vrijednosti. Četvrto poglavlje sadrži anketno istraživanje gdje je prikazano kako je formiran
anketni upitnik, kako se provelo istraživanje, te koji su rezultati samog istraživanja.
Istraživanje je provedeno u obliku anketnog upitnika te je cilj iz tih rezultata utvrditi
ponašanja kupaca koji kupuju obuću online. Na taj način bi se mogli utvrditi obrasci
ponašanja te preferencije kupaca prilikom online kupovine obuće. Nadalje, istraživanje je
provedeno među mladom populacijom u koju uglavnom ulaze studenti te osobe koje su
nedavno diplomirale. U petom poglavlju je prikazan model elektroničkog poslovanja. Opisuje
se strateška osnova, digitalni poslovni model, marketinški plan, digitalne tehnologije, oblici
plaćanja i SWOT analiza. Šesto poglavlje sastoji se od zaključka koji sumira cijeli rad te
donosi jedan osvrt na sve već spomenuto. Nakon zaključka slijedi popis korištene literature,
linkova, slika, tablica kao i životopis autora i anketa.
Poslovni model koji se navodi u ovom radu bazira se i objašnjava neka restrukturiranja koja
bi poduzeća u industriji obuće trebala proći kako bi svoje poslovanje postavili efikasnije nego
što je sada. Neka od predloženih mjera za povećanje efikasnosti i uporabe moderne
tehnologije kroz poslovanje je korištenje proširene stvarnosti kao inovaciju u projektu te
jednostavnost i pristupačnost prilikom obavljanja procesa kupovine proizvoda. |