Abstract | Profitne i neprofitne organizacije razlikuju se u mnogo aspekata, ali ipak imaju i
ponešto sličnosti. To su prije svega težnja da svojim interesnim skupinama, potrošačima
i korisnicima ponude kvalitetan proizvod ili uslugu te da time zadovolje njihove potrebe.
Također, obadvije organizacije posluju/djeluju u dinamičnom i konkuretskom okruženju
gdje prevladava borba za svakoga kupca/pojednica. Upravo zbog toga, one nikad ne
staju s promjenama, one nisu krute, već upravo suprotno, one su fleksibilne te
dinamične spremne na prilagodbu novim uvjetima na tržištu. Današnji svijet nikako nije
stabilan, ono što je danas novo, jučer je već zapravo zastarjelo. Upravo zbog toga u
takvom svijetu opstaju i uspjevaju samo fleksibilne organizacije, spremne na promjene.
Konkretno, to se odnosi na kompanije koje iz dana u dan pronalaze načine kako
povećati vrijednost za svoje potrošače.
Dok se stvari ne promijene na višoj razini, uvijek će trebati pojednici kojima će
svojim naporim pokušati riješiti određene društvene probleme. Budući da su pojedinci
sami kao takvi jednostvano premali da bi napravili razliku, udruživat će se u grupe pa
kasnije i u organizacije kako bi napravili promjenu. Zajedno, uz materijalnu i stručnu
pomoć profitnih organizacija, rješavat će polako goruće društvene probleme.
Sam pojam Utopija je zanimljiv iz razloga što može podrazumijevati dva sadržajno
različita određenja. To je neologizam kojiu zavisnosti od shvaćanja prefiksa daje dva
različita značenja, jedno od grč. u-topos, što znači ne mjesto ili u prevedenom smislu
mjesto koje ne postoji. Međutim, moguće je sam pojam prevoditi odgrč. riječi eu-topos,
što označava dobro mjesto, mjesto sreće i ideala, dakle mjesto koje postoji.Na kraju, na
vama je da protumačite taj pojam onako kako vi želite. |