Abstract | Opskrbni lanac predstavlja tok informacija, proizvoda i novca od dobavljača prema kupcu i vice versa. Obzirom na mogućnost poslovanja u gotovo čitavom svijetu, opskrbni lanac postaje sve važniji. Implementiranjem strategije društveno odgovornog poslovanja u svaki dio opskrbnog lanca povećati će pozitivan učinak u vezi pitanja okoliša i društva, te svih uključenih dionika
Društvena odgovornost poduzeća, odnosi se na dobrovoljan pristup poduzeća u vezi brige za društvo i okoliš kroz društveno odgovorno poslovanje. Društveno odgovorno poslovanje, u daljnjem tekstu DOP, odnosi se na proces planiranja i nabavljanja resursa od dobavljača koji posluju u okviru DOP-a, zatim proces proizvodnje bez narušavanja prava uključenih dionika ili narušavanja okoliša, proces transporta gotovih proizvoda od tvornice do kupaca, te na kraju poštivanje prava kupaca u vezi povrata proizvoda. Prepoznavanje društveno odgovornog poslovanja od strane potrošača, dobavljača i svih uključenih dionika pomaže u stvaranju konkurentske prednosti na tržištu. Kroz empirijsko istraživanje na temelju dvaju Društava u Republici Hrvatskoj, ali poslovanjem i izvan granica države, može se zaključiti kako su briga za zaposlenike, ulaganje u društvo, etično poslovanje, recikliranje i ostale aktivnosti povezane s brigom za okoliš, te naglasak na DOP u kreiranju opskrbnog lanca, ključni čimbenici koji mogu utjecati na budućnost poslovanja. |