Abstract | Web 2.0 je trenutno najnoviji oblik komunikacije na internetu. On omogućuje korisnicima
internetske mreže slanje informacija o osobnim stajalištima i interesima u internetskim
prodavaonicama, a internetske prodavaonice na temelju stajališta i interesa korisnika mogu
individualizirano prikazivati oglase potencijalnim kupcima. Drugim riječima, korisnici
internetske mreže imaju kontrolu nad informacijama i proizvodima koji im se prikazuju.
Samim time, korisnici imaju utjecaj na uspješnost internetskih prodavaonica. Iz tog razloga, u
ovom radu će se istraživati koje točno informacije internetske stranice, točnije internetske
prodavaonice Amazon i eKupi.hr, prikupljaju od svojih korisnika, kako ih koriste i koji su sve
načini komunikacije s korisnicima omogućeni. Predmet rada će biti elektronička trgovina,
preciznije Web 2.0 pristup u elektroničkoj trgovini te analiza njegove primjene u Amazonu,
kao najvećoj svjetskoj internetskoj prodavaonici, i na eKupi.hr, kao najvećoj hrvatskoj
internetskoj prodavaonici. Cilj rada je definirati, detaljizirati i proučiti Web 2.0 pristup te
kako ga vodeće internetske prodavaonice koriste u komunikaciji s kupcima i pružanje
najboljeg mogućeg kupovnog iskustva. Metode istraživanja koje će se koristiti za ostvarivanje
predmeta i ciljeva rada su metoda objašnjavanja, metoda analize, metoda komparacije,
uspoređivanja i zaključivanja. Također će se koristiti studija slučaja i usporedna analiza u
primjeni Web 2.0 pristupa internetskih prodavaonica Amazon i eKupi.hr. Stručni doprinos
ovog rada je pojašnjenje utjecaja Web 2.0 pristupa, njegova važnost za ostvarivanje
kvalitetnih dugoročnih odnosa s kupcima i unapređenje poslovanja internetskih prodavaonica,
kao i spoznavanje razlika korištenja Web 2.0 pristupa u poslovanju svjetskog lidera
(Amazona) i hrvatskog lidera (eKupi.hr). |