Abstract | Predmet ovog diplomskog rada je potrošačka uključenost i percipirani rizici i koristi u kupnji
namještaja putem interneta. Budući da postoji sve veći rast prodaje namještaja putem interneta,
te da internetska kupovina postaje sve popularnija potrebno je istražiti kakav je stupanj i tip
potrošačeve uključenosti u kategoriji proizvoda kao što je namještaj, te koje su dominantne
percipirane koristi i s kojim dimenzijama percipiranog rizika se potrošači najviše suočavaju
prilikom kupnje namještaja putem interneta. Za potrebe ovog diplomskog rada distribuiran je
online anketni upitnik. U uzorak je obuhvaćeno 102 ispitanika koji su barem jednom kupili
neki komad namještaja. Prilikom istraživanja potrošačeve uključenosti u kupnji namještaja
ispitane su varijable interes za proizvodom, zadovoljstvo proizvodom, važnost rizika, te
vjerojatnost pogreške pri kupnji namještaja. Prilikom ispitivanja percipiranih koristi u kupnji
namještaja putem interneta korištene varijable su pogodnost kupnje, izbor proizvoda,
jednostavnost kupnje i hedonistička vrijednost, dok varijable kojima su ispitivani percipirani
rizici u kupnji namještaja putem interneta su uključivale financijski rizik, rizik proizvoda te
rizik vremena odnosno pogodnosti. Također cilj ovog diplomskog rada je bio utvrditi da li
potrošači percipiraju više rizike ili koristi u kupnji namještaja putem interneta. Prema
dobivenim rezultatima ustanovljeno je da potrošači percipiraju više koristi od rizika u kupnji
namještaja putem interneta. Prema dobivenim srednjim vrijednostima vezanim uz tvrdnje
važnosti rizika u kupnji namještaja primjećuje se da su se ispitanici najviše složili s navedenim
tvrdnjama, odnosno da je potrošačima važno da ne naprave pogreške pri odabiru kategorije
proizvoda kao što je namještaj. Također, u radu je ustanovljeno da većina ispitanika koristi
online aplikacije koje im pomažu prilikom kupnje namještaja, tako da prvo provjere ponudu
namještaja na internetu i zatim odlaze u fizičku prodavaonicu. |
Abstract (english) | The aim of this thesis is consumer involvement and perceived risks and benefits in buying
furniture online. Since there is an increasing growth in the sale of furniture via the Internet, and
that online shopping is becoming more and more popular, it is necessary to investigate the
degree and type of consumer involvement in a product category such as furniture, and which
are the dominant perceived benefits and which dimensions of perceived risk do consumers most
face when buying furniture online. For the purposes of this thesis, an online questionnaire was
distributed. The sample includes 102 respondents who bought a piece of furniture at least once.
When researching the consumer's involvement in the purchase of furniture, variable interest in
the product, satisfaction with the product, the importance of risk, and the probability of making
a mistake when buying furniture were examined. When examining the perceived benefits of
buying furniture online, the variables used were convenience of purchase, product choice, ease
of purchase, and hedonic value, while the variables used to examine the perceived risks of
buying furniture online included financial risk, product risk, and risk of time or convenience.
Also the goal of this thesis was to determine whether consumers perceive more risk or use it
when buying furniture online. According to the obtained results, it was established that
consumers perceive more benefits than risks in buying furniture online. According to the
obtained mean values related to the assertion of the importance of risk in the purchase of
furniture, it is noted that the respondents mostly agreed with the above statements, that is, it is
important for consumers not to make mistakes when choosing a product category such as
furniture. Also, the paper found that the vast majority of respondents use online applications
that help them when buying furniture, as well as that they first check the offer of furniture on
the Internet and then go to a physical branch. |