Title Osiguranje kvalitete grafičkih korisničkih sučelja
Title (english) Quality assurance in graphical user interfaces
Author Ivan Beljan
Mentor Nikola Vlahović (mentor)
Committee member Nikola Vlahović (predsjednik povjerenstva)
Committee member Vesna Bosilj Vukšić (član povjerenstva)
Committee member Ivan Strugar (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Economics and Business (Department of Informatics) Zagreb
Defense date and country 2022-09-30, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Business Informatics
Abstract Razvoj digitalne tehnologije uvjetuje promjenu načina interakcije čovjeka i računala. Suvremena komunikacija sa računalnim sustavima ostvaruje se putem korisničkih sučelja. Grafička korisnička sučelja (engl. Graphical User Interface - GUI) su najzastupljeniji oblik korisničkih sučelja. Prilagođena su računalnim mogućnostima prikaza svih poznatih vrsta uređaja. Upotrebljivost grafičkih korisničkih sučelja zasniva se na preglednom prikazu informacija integracijom teksta i vizualnih, interaktivnih te stiliziranih elemenata. Sukladno rastu važnosti digitalne tehnologije u ljudskom životu, mijenja se i percepcija kvalitete digitalnih dobara. Osiguranje zadovoljavajuće razine kvalitete digitalnih proizvoda, provodi se sistematiziranim skupom aktivnosti - testiranjem. Primjenom odgovarajućih metodologija testiranja grafičkih korisničkih sučelja, ovjerava se stupanj zadovoljenja postavljenih zahtjeva. Postavljeni korisnički i sistemski zahtjevi definiraju referentni okvir željenog ponašanja proizvoda. Upotrebljivost grafičkih korisničkih sučelja testira se pripadajućom metodom testiranja (engl. usability testing). Ključni elementi usability testing metode su provjera lakoće upravljanja, intuitivnosti i efikasnosti izvođenja operacija sustava. Ciljevi rada se očituju u postavljanju teorijskih pretpostavki GUI-a, percepcije kvalitete, metodologija i pristupa osiguranja kvalitete te primjeni teorijskih načela na odabranim primjerima. Očitovanje svrhe rada postiže se ispunjavanjem postavljenih ciljeva i donošenjem zaključka o idealnom pristupu testiranja GUI-a. Koristeći vlastiti prototip aplikacije, OneKey, prikazane su mogućnosti manualnog testiranja aplikacije. Na primjeru pojedinih usluga Google servisa, demonstrirane su sposobnosti automatskog testiranja softvera. Objedinjenjem postignutih ciljeva izvodi se konačni sud o mogućnostima testiranja grafičkih korisničkih sučelja i pripadajućih elemenata. Na temelju provedenih testiranja stvoren je zaključak o primjenjivosti pojedine metodologije testiranja i testnih tehnika za ovjeru grafičkih korisničkih sučelja.
Abstract (english) The development of digital technology modified human-computer interaction throughout history. Modern computer-based communication relies on user interfaces, UIs. Graphical user interfaces, GUIs, are the most popular form of user interfaces. They are adapted to various device display layouts. The usability of graphical user interfaces is based on transparent information display by integrating text with visual, interactive and stylized elements. The soaring importance of digital technology to mankind, adjusted the perceived quality requirements of digital goods. Ensuring impeccable quality levels of digital products is achieved with a systematized set of activities - software testing. Verification of settled product requirements is attained by applying appropriate methodologies for GUI testing. The set user and system requirements define the desired product specifications and behavior. Usability of graphical user interfaces is tested with proper testing approach - usability testing. The key elements of the usability testing methodology are management simplicity, intuitiveness, and system operation performance. The objectives of this thesis manifest by setting theoretical starting points for GUIs, quality perception, quality assurance methodologies and their demonstration using specific examples. Fulfilled objectives, and concluding the ideal GUI testing approach, reveal the main purpose of the thesis. The capacity of the manual testing approach is displayed by testing a self-built application prototype, OneKey. Using specific Google services, enabled the demonstration of software testing automation capabilities. Combining the met objectives and testing process, draws a conclusion about the possibilities of GUI testing methodologies. The conclusion refers to the applicability of certain testing methodologies and test techniques for graphical user interface verification.
Keywords
interakcija čovjeka i računala
grafička korisnička sučelja
osiguranje kvalitete
manualno testiranje
automatsko testiranje
Keywords (english)
human-computer interaction
graphical user interface
quality assurance
manual testing
test automation
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:148:730052
Study programme Title: Business Economics Study programme type: university Study level: integrated undergraduate and graduate Academic / professional title: magistar/magistra ekonomije (magistar/magistra ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2022-10-03 15:13:05