Title Kurikularni pristup poučavanju matematičkih vještina
Title (english) Curricular approaches to teaching mathematical skills
Author Maja Pepelko
Mentor Zrinjka Stančić (mentor)
Committee member Zrinjka Stančić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Ljiljana Pintarić Mlinar (član povjerenstva)
Committee member Ana-Marija Bohaček (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Education and Rehabilitation Sciences Zagreb
Defense date and country 2024-09-24, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Education/Rehabilitation Sciences
Abstract Svjedoci smo kako je osnovna značajka suvremenog društva brz tehnološki napredak i
neprestane promjene koje utječu na naš svakodnevni život. Kako bi se kao pojedinci što
lakše snalazili u svakodnevnom životu, od najranije dobi usvajamo određene vještine koje
su nam potrebne za uspješno svladavanje i ispunjavanje različitih uloga koje kao pojedinci
svakodnevno imamo.
Matematičke vještine su naučene mogućnosti koje pomažu pojedincima da se nose s
osnovnim , svakodnevnim zadacima, od odlaska u školu, kupovanja u trgovini, putovanja,
kuhanja uz pješčani sat, štednje do plaćanja užine u školi, sakupljanje novca za odlazak na
izlet, kazališnu predstavu, plaćanja drugih računa obitelji, odlaska na posao u točno vrijeme .
Učenici ove vještine uče u školi te kako odrastaju tako ih sve više koriste u svakodnevnom
životu. Matematičke vještine važne su brojne aktivnosti u svakodnevnom životu.
Suvremeno poučavanje i inkluzivno društvo kojemu težimo za cilj ima uključivanje
učenika s teškoćama u razvoju kao i osoba s invaliditetom u sve aktivnosti lokalne
zajednice u kojoj pojedinac aktivno živi i pridonosi. Kako bi se što lakše uključili u život
lokalne zajednice važno je da učenici s teškoćama u razvoju od najranije do bi usvajaju
vještine koje će im pomoći u njihovom svakodnevnom životu.
Ovaj diplomski rad ima za cilj prikazati suvremene pristupe u poučavanju učenika u školi
određenim matematičkim vještinama. U metodičkom dijelu rada će biti prikazani osnovni
koncepti suvremenog kurikularnog poučavanja. U istraživačkom dijelu rada biti će
prikazano koje su matematičke vještine usvojili učenici razvojne dobne skupine od 7 do 11
godina a koji se školuju prema Posebnom programu uz individualizirane postupke u
posebnim uvjetima školovanja.
Istraživanje je provedeno na kraju prošle nastavne godine u mjesecu lipnju u Centru za odgoj i obrazovanje Zajezda.
Ovaj rad ima za cilj dobiti uvid u načine poučavanja i usvajanja matematičkih znanja učenika s višestrukim teškoćama koji se školuju u posebnim uvjetima, a koji doprinose školuju u posebnim uvjetima, a koji doprinose uspješnoj realizaciji ishoda poučavanja novih nastavnih kurikuluma Matematičkih vještina uspješnoj realizaciji ishoda poučavanja novih nastavnih kurikuluma Matematičkih vještina koji će se početi primjenjivati nove školske godine 2024./2025.koji će se početi primjenjivati nove školske godine 2024./2025.
Abstract (english) We are witnessing how the basic feature of modern society is rapid technological progress
and constant changes that affect our daily life. In order to make it as easy as possible for
individuals to find their way in everyday life, from an early age we acquire certain skills
that we need to successfully master and f ulfill the various roles that we as individuals have
on a daily basis.
Math skills are learned skills that help individuals cope with basic, everyday tasks, from
going to school, shopping at the grocery store, traveling, cooking with an hourglass, saving
m oney to paying for school snacks, saving money for a field trip, a theater performance,
paying other family bills, going to work on time. Students learn these skills at school, and
as they grow up, they use them more and more in everyday life. Mathematical skills are
important in many activities in everyday life.
This graduation thesis aims to present modern approaches in teaching certain mathematical
skills to students at school. In the methodical part of the paper, the basic concepts of
contemporary curri cular teaching will be presented. In the research part of the paper, it will
be shown which mathematical skills have been acquired by students of the developmental
age group from 7 to 11 years old who are educated according to the Special Program with
individualized procedures in special educational conditions.
The research was conducted at the end of the last academic year in the month of June at the
Center for Education in Zajezda. The aim of this work is to gain insight into the ways of
teaching and acqu iring mathematical knowledge of students with multidisciplinary
difficulties who are educated in special conditions, and which contribute to the successful
implementation of the teaching outcomes of the new Mathematical Skills curriculum that will begin towill begin to be applied in the new school year 2024/2025.be applied in the new school year 2024/2025.
Keywords
kurikulum
mtematičke vještine
Keywords (english)
curriculum
mathematic skills
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:158:231097
Study programme Title: University graduate study of Educational Rehabilitation Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: sveučilišni magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (sveučilišni magistar/magistra edukacijske rehabilitacije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2024-10-24 09:07:14