Abstract | Željeznički promet omogućuje neprekidno i u svako doba masovan prijevoz robe i putnika. Kretanje vlakova odvija se po željezničkoj pruzi, a za nesmetan prijelaz željezničkih vozila i vlakova s jednog kolosijeka na drugi služe skretnice. Vremenske nepogode, posebno snijeg i led onemogućavaju ispravno priljubljivanje skretničke prijevodnice uz voznu tračnicu i stvaraju prepreke za ispravan rad skretnice. Kako bi skretnice mogle pouzdano obavljati svoju funkciju i u zimskim uvjetima ugrađuju se grijači skretnica. Na dionici željezničke pruge Moravice – Škrljevo u tijeku je projekt "Ugradnja električnog grijanja skretnica". Električni grijači skretnica ugraditi će se na ukupno 82 skretnice u kolodvorima Moravice (21), Brod Moravice (3), Skrad (6), Zalesina (3), Delnice (9), Lokve (7), Fužine (8), Drivenik (6), Plase (6), Meja (4) i Škrljevo (7). Sustav električnog grijanja skretnica sastoji se od: električnih grijača u obliku štapa montiranih na unutarnjoj strani stope ili vrata glavne tračnice (cca 300 W/m) i pločastih grijača postavljenih ispod zatvarača skretnica (250 W), priključnog ormarića grijača montiranog uz skretnicu koji služi za prihvat i razvod kabela do grijača, električnog upravljačko razvodnog ormara u koji su ugrađeni elektroenergetski, kontrolno-upravljački, zaštitni i mjerni uređaji za ostvarivanje potrebnih funkcija sustava grijanja skretnica, vremenske stanice sa senzorima negrijane i grijanje tračnice i senzora padalina za automatsko reguliranje sustava grijanja skretnica, upravljačkog panela grijanja skretnica smještenog u prometnom uredu koji služi za upravljanje, kontrolu i signalizaciju sustava, opreme za elektroenergetsko napajanje skretnica i kabela. Napon 230 V, 50Hz za napajanje sustava električnog grijanja skretnica dobiva se preko transformatora se na dva načina: iz distributivne mreže 3x400/230 V, 50Hz, kol. Delnice, Lokve, Fužine i Meja i iz kontaktne mreže 25kV, 50Hz, kol. Moravice, Brod Moravice, Skrad, Zalesina, Drivenik, Plase, Škrljevo. Cijeli sustav je izgrađen kao sustav izolirane niskonaponske mreže (IT) s trajnom kontrolom otpora izolacije posredstvom dvo-razinskog kontrolnika izolacije (smanjena izolacija i dozemni spoj). Sustav mreže u kombinaciji s odgovarajućom selektivnom zaštitom, pruža maksimalnu pouzdanost u radu i sigurnost osoblja glede izloženosti djelovanja previsokog napona dodira. Redovitim nadzorom i komunikacijom sa prometnim osobljem optimalno iskoristiti prednosti koje daje sustav električnog grijanja skretnica za sigurno i neprekidno izvršenje prometa. |