Abstract | Školska je knjižnica bitna za razvijanje ne samo informacijske pismenosti, nego danas sve više računalne i medijske pismenosti. Informacijska je tehnologija postala dijelom svake, pa tako i školske knjižnice te bitno utječe na promjene u knjižničarskoj djelatnosti, način odvijanja nastave, vještine, znanje i ponašanje djece. Pojavom mrežnih stranica mnoge informacije o građi i knjižnici postaju dostupne od kuće. Osim toga, mrežne stranice pozitivno utječu na svaku ustanovu, ne samo knjižnicu, tako da promoviraju aktivnosti koje će se održati, omogućuju da se pozivaju korisnici knjižnice i sl. Besplatni internet u knjižnici daje mogućnost korištenja mnogih mrežnih pomagala i alata za učenje. Školski knjižničari su ti koji igraju veliku ulogu u informacijskoj pismenosti korisnika, odnosno djece. Oni moraju znati odgovoriti na promjene koje je tehnologija donijela u knjižnicu, zatim učiti korisnike kako se prilagoditi tim promjenama. Osim što trebaju poučiti korisnike da koriste informacijsku tehnologiju, zadatak im je također neprestano nadograđivati i usavršavati svoje znanje kako bi kvalitetnije pružili usluge korisnicima. Online tečajevi su jedan od oblika unaprjeđivanja znanja. Tehnologija u knjižnicama je uvelike poboljšala poslovanje, ubrzala određene zadatke, olakšala rad knjižničarima i nastavnicima te učinila učenje zanimljivijim. No, osim velikog broja prednosti koje tehnologija donosi, postoje i određeni nedostatci kao što su npr. ovisnost poslovanja o internetu i računalu, povećani obujam posla te opasnosti društvenih mreža i sl. Današnje školske knjižnice bi trebale postići ravnotežu između tradicionalnog i suvremenog u svome poslovanju kako bi sačuvale i zaštitile prvotnu namjenu te na kraju samu svrhu školske knjižnice, no istodobno trebaju prigrliti promjene i tehnološkim inovacijama poboljšati vlastitu djelatnost. |