Abstract | Za realizaciju suvremene nastave povijesti te uspješno prilagođavanje novom Kurikulumu za predmet Povijest, nužno je nastavnicima povijesti ukazati na postojanje alternativnih pedagoških načela i metoda poput onih Marije Montessori, a koja se temelji na promatranju i individualnom pristupu učeniku. Upravo to je, na sažet način, prikazano u teorijskom dijelu diplomskoga rada. Cilj kvalitativnog istraživanja bio je utvrditi poznaju li nastavnici povijesti Montessori metodu te kako procjenjuju, u vlastitoj nastavi mogućnosti korištenja Montessori didaktičkim materijalima za kozmički odgoj. U istraživanju, provedenom u veljači 2021., koristio se namjerni uzorak koji uključuje nastavnike povijesti, predavače u osnovnoj školi (N=5). Kvalitativnom metodom polustrukturiranog (dubinskog) intervjua dobiven je dublji, nenumerički opis stavova i mišljenja učitelja povijesti kada je u pitanju poznavanje Montessori metode, Montessori didaktičkog materijala za kozmički odgoj te Montessori pedagogije općenito. Analizom odgovora ispitanika pokazalo se kako učitelji povijesti većinom ne poznaju Montessori metodu, a većinom pokazuju i nepoznavanje temelja i načela Montessori pedagogije. Montessori didaktički materijal za kozmički odgoj procijenjen je najprikladnijim za poučavanje učenika petog razreda, a okarakteriziran je kao nov, drukčiji način učenja koji učenicima daje širu sliku nastavnoga sadržaja i omogućuje lakše povezivanje s novim nastavnim sadržajima na zanimljiv i koristan način. Ovim radom stvoreni su temelji za bolje razumijevanje ove tematike na interdisciplinaran način, s motrišta povijesne, odnosno pedagogijske znanosti, te mogu poslužiti za stručna usavršavanja nastavnika povijesti u budućnosti, a u svezi s time i unaprjeđenje suvremene nastave povijesti. |