Abstract | Tema rada je slika o sebi kod učenika srednje škole. U teorijskom dijelu rada daje se uvid o humanističkom pristupu odgoju i pozitivnoj orijentaciji u odgoju, čiji je sastavni dio odgoj pozitivne slike o sebi. Nadalje, objašnjava se slika o sebi, veza sa školskim postignućem učenika, razvoj i poticanje pozitivne slike o sebi kod učenika te mijenjanje negativne. U istraživačkom dijelu rada, cilj je bio utvrditi kakvu sliku o sebi imaju učenici srednje škole i utvrditi razlike s obzirom na spol, dob (razred) učenika, vrstu škole koju pohađaju, te ispitati povezanost učenikove slike o sebi s njihovim školskim postignućem. Postupak istraživanja bio je anketiranje, a primijenjeni instrument upitnik. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 161 učenika prvog, drugog i trećeg razreda srednjih škola, gimnazije i strukovne škole, na području grada Đakova. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da postoje značajne razlike u procjeni slike o sebi na određenim dimenzijama kod učenika srednje škole s obzirom na spol, dob učenika, vrstu škole koju pohađaju te da postoji povezanost dimenzija slike o sebi sa školskim postignućem učenika. Osim toga, dobiveni rezultati pružaju i općenit uvid u sliku o sebi kod učenika srednje škole, pri čemu se može uočiti da ima pozitivnijih procjena na dimenzijama slike o sebi, ali i negativnijih. Ističe se potreba i važnost stvaranja uvjeta za razvoj pozitivne slike o sebi kod svakog učenika. |