Abstract | Savjetovanje kao metoda pružanja pomoći ljudima u različitim životnim problemima, postala je vrlo rasprostranjena metoda u svijetu, a tijekom posljednjih dvadeset godina i u Republici Hrvatskoj. Ovisno o osobnom izboru ili dostupnoj ponudi savjetovanja obzirom na područje, stručnjaci koji sudjeluju u različitim oblicima pomoći tijekom svog obrazovanja i kasnijeg profesionalnog razvoja, razvijaju različite pristupe u procesu savjetovanja. Različitost u viziji, razumijevanju i pristupu rješavanja različitih vrsta problema, pokazala se pozitivnom i vrlo produktivnom. Teorijska osnova različitih pristupa na različite načine tumači podrijetlo,
razvoj i napredak psihosocijalnih problema, izvor njihovog stvaranja, a zatim i načine njihova rješavanja. Problemi i njihovi uzroci mogu biti mnogobrojni, kao i nositelji i sudionici. Stoga ne čudi da uspješni načini rješavanja takvih složenog problema, gledano
globalno i pojedinačno, zahtijevaju drugačiji pristup u teorijskom i aktivnom obliku. Da bi to bilo izvedivo u praksi, potrebno je da se stručnjaci pripremljeni i osposobljeni. Jedna od osnovnih pretpostavki za to je dovoljno široka teoretska edukacija iz koje stručnjak može promatrati problem. Obrazovanje treba omogućiti stvaranje određene teorije formiranja jednog problema i pronalaženje najučinkovitijeg načina eliminacije. Metode odabira savjetovanja i korektivnih mjera, vrijeme provedeno izravnim kontaktom ili putem elektroničkih medija, prije svega treba prilagoditi potrebama, željama i navikama onih koji traže savjet i pomoć. Uspješno rješavanje problema se može dobiti samo ako je osoba koja traži pomoć/savjet opuštena i vjeruje stručnoj savjetodavnoj osobi. Rezultat kvalitetnog savjetovanja, bez obzira koliko se provodi, mora biti sigurnija i sretnija osoba koja će
koristiti svoje pozitivno iskustvo prije svega da pomogne sama sebi, a zatim i drugima oko sebe. Razrada građe podijeljena je na 4 poglavlja. Građa je strukturirana i obrađena prema metodi “lijevka”, tj. od razrade općih znanja i činjenica o zadanoj tematici prema užim područjima (odabranim konkretnim primjerima). U drugom poglavlju “Pojam, obilježja, povijest, ciljevi i metode savjetovanja“ objašnjava temeljna (polazna) znanja i činjenice s područja pedagogije, psihologije, komunikologije, a
vezano za pružanje savjetodavne pomoći. Treće poglavlje “Korištenje elektroničkih medija u procesima savjetovanja” obrađuje
temeljna znanja iz komunikologije i teorije informacija, pojašnjava procese savjetovanja putem elektroničkih medija s naglaskom na internet, te opisuje tri najčešća načina komuniciranja s ciljem pružanja savjetodavne usluge, tj. opisuje telefonski način
komuniciranja, te komuniciranje putem elektroničke pošte i video konferencije. U četvrtom poglavlju “Analiza savjetovanja djece školske dobi putem interneta” obrađeni su prikupljeni podaci metodom ispitivanja pomoću alata anketnog upitnika, prikupljeni podaci su statistički obrađeni, te su inducirani zaključci na temelju interpretiranih rezultata istraživanja. Zaključak opisuje kratak prikaz svih bitnih činjenica i spoznaja diplomskog rada, a oblikovan je na temelju induciranih zaključaka i smjernica na osnovu utvrđenih činjenica i rezultata provedenog sekundarnog i primarnog istraživanja u glavnom dijelu rada - razradi teme. |
Abstract (english) | Counselling as a method of providing assistance to people in different life problems has become very widely used method in the world, and over the past twenty years in Republic of Croatia also. Depending on personal choice or the available demand in the consulting field, experts involved in various forms of assistance, during their education and subsequent
professional development, have developed different approaches to consulting.The disparity in vision, understanding and resolution of the accession of various types of problems, proved to be positive and very productive. Its theoretical basis of different approaches in different ways interpret the origin, development and advancement of psychosocial problems, the source of their creation, and then the ways of resolving them. The problems and their causes are many, holders and participants are very different and so is their very nature.It is therefore not surprising that the successful ways of resolving such a complex problem, viewed globally and individually, on a case-by-case terms, require a different approach in theoretical and active form. For this to be feasible in practice, except in theory, it is necessary that experts are
prepared. One of the basic assumptions behind this is certainly wide enough theoretical education from which an expert can observe a problem. The education needs to allowe the creation of a specific theory of the formation of a single problem and finding the most efficient way of its elimination.Selection methods of counseling and corrective actions, weather performed through direct contact, or via video and on line communication, should primarily be adapted to the needs, wishes and habits of those who seek advice and help. Successful resolution of the problem can only be obtain if the person in need is relaxed, confident and trusts its therapist.The result of the quality of counseling, no matter how it is carried out, has to be more secure and happy person that will use its positive experience primarily to help themselves, and then the others around him. |