Abstract | U današnje vrijeme obrazovanje odraslih sve je aktualnija tema. S obzirom na brze promjene i u poslovnom i u osobnom području raste potreba za cjeloživotnim obrazovanjem i učenjem različitih društvenih dionika. U svakodnevnom smislu, obrazovanje odraslih odnosi se na formalno i neformalno obrazovanje odraslih. Republika Mađarska, kao i svaka europska zemlja, svoj obrazovni sustav temelji na određenim dokumentima, politikama, vrijednostima, kvalifikacijama i slično. Kako bi se dobio uvid u mađarski obrazovni sustav, koji se bavi obrazovanjem odraslih, neophodno je proučiti povijesni tijek razvoja obrazovanja odraslih u toj državi. Nakon prikaza razvoja obrazovanja odraslih u Mađarskoj istaknuta su područja obrazovanja odraslih u mađarskom obrazovnom sustavu, a zatim i ključne mjere koje pomažu pri uključenju odraslih u obrazovni sustav. Jasno je kako bez nacionalnih tijela zakonska legislativa nije provediva, pa su one prikazane u ovom radu kao i određeni statistički pokazatelji o uključenosti odraslih u mađarski obrazovni sustav, a u usporedbi s europskim prosjekom. Kako bi se obrazovanje odraslih moglo ostvariti, važno je neprekidno poboljšavati kvalitetu obrazovnog sustava, a što važnim čini i pitanje financiranja obrazovanja odraslih. U posljednjem se dijelu ovog rada analiziraju zemlje u okruženju Mađarske, u sklopu čega se donose statistički pokazatelji uključenosti odraslih u obrazovni sustav i prosjek zaposlenosti, a u usporedbi s nacionalnim prosjekom Mađarske i prosjekom europskih zemalja. |
Abstract (english) | Nowadays, adult education is an increasingly actual theme. Given the rapid changes that are taking place, both in the business and personal fields, there is an increasing need for lifelong education and learning for various actors in society. In everyday terms, adult education refers to formal and non-formal adult education. Like every European country, Hungary also bases its education system on certain documents, policies, values and qualifications. In order to gain insight into the educational system in Hungary, which deals with adult education, it is necessary to study the historical course of development of adult education in this country. Following an overview of the development of adult education in Hungary, the areas of adult education in the Hungarian education system are highlighted, followed by key measures that help to involve adults in the educational system. It is clear that without national authorities, legislative legislation is not enforceable, and therefore they are presented in this paper, as are some statistical indicators on the participation of adults in the educational system in Hungary compared to the European average. In order to achieve adult education, it is important to constantly work on the quality of the education system, so the issue of financing adult education is also important. The last part of this thesis presents an analysis of the countries in the surrounding area of Hungary, with statistical indicators of adult involvement in the education system and employment average compared to the national average of Hungary and the average of European countries. |