Abstract | Problematika diplomskog rada usmjerena je na promišljanje o kompetencijama pedagoga za rad izvan školskog sustava. Izazovi današnjeg stanja na tržištu rada ukazuju na potrebu promišljanja o zaposlenju pedagoga izvan školskog sustava na poslovima koji se vežu uz medije, zdravstvo, socijalnu skrb, upravljanje ljudskim resursima, zapošljavanje i sustav probacije.
Pored teorijskog dijela, u radu se prikazuju rezultati kvalitativnog istraživanja o mogućnosti zapošljavanja pedagoga, kao probacijskog službenika u sustavu probacije. Podaci su prikupljeni temeljem analize programa studija pedagogije te analize sadržaja transkripta nestrukturiranog intervjua provedenim s dvjema probacijskim službenicama na području Rijeke i Pule. Kvalitativna analiza rezultata, kao i teorijska analiza studija pedagogije, pokazala je da pedagog, sa svojim znanjima i vještinama, može postati zaposlenik probacijskog ureda uz uvjet da sudjeluje u edukaciji za probacijske službenike te na taj način bude obučen za izvršavanje djelatnosti. Rezultati pokazuju da, neovisno o struci, probacijski službenik mora biti društveno – humanističkog usmjerenja kao što su pedagozi, psiholozi, socijalni pedagozi i sl.
U radu se zaključno ukazuje da je vrijedno podržati pedagoge, pri zapošljavanju u probacijskim službama, ali i drugim organizacijama, jer mogu doprinijeti kvaliteti te djelatnosti koristeći stečena znanja iz područja pedagogije i psihologije te raznih grana društveno – humanističkih usmjerenja. |
Abstract (english) | The main issue of this work focused on pedagogue's competences in the context of employment outside the school system. Nowadays the situation on increasingly competitive labour market is more challenging than ever which suggests the need to think about employment of pedagogues outside the school system in fields that are associated with the media, health care, social care, human resources, vocational guidence and probation system.
Apart from the theoretical overview, the paper shows results of the qualitative study conducted on a pedagogues employed as probation officer in probation system. The data were collected by analyzing the contents of the transcript of unstructured interviews conducted with two probation officers in Rijeka and Pula. Qualitative analysis of the results showed that the teacher, with their knowledge, competencies and skills, can become an employee of the probation office provided that participates in training for probation officers and thus be trained to perform the activities. Results show that, regardless of profession, probation officer has to be socially - humanistic orientation, such as teachers, psychologists, social pedagogues.
This work also shows that it is worth to support pedagogues, for employment in the probation system, but also in organizations, because they can contribute to the quality of the activity using the acquired knowledge in the field of pedagogy and psychology and the various branches of social - humanistic orientation. |