Abstract | Opći cilj ovog istraživanja je ispitivanje i prikupljanje informacija o radu profesionalnih trenera s profesionalnim rukometašicama. Poseban naglasak stavljen je na pedagoške kompetencije i pedagoškom taktu te što on znači za profesionalne trenere na području Republike Hrvatske. Brojni čimbenici utječu na uspješnost izvedbe, a na kraju i na rezultat sportaša. Bez obzira je li riječ o individualnim ili kolektivnim sportovima, radi se o individualnom treneru ili igraču čiji je međusobni odnos od iznimne važnosti. Stvaranje vrhunskog igrača, ali i ekipe povezano je s trenerom i njegovom odnosu prema radu, igraču, ekipi, posvećenosti istima, kvalitetnoj komunikaciji, međusobnom poštovanju. Suprotno tome, najčešće konflikte situaciju u odnosima unutar profesionalnog sporta rezultat su nedostatka iskrenosti, pozitivnosti, razumijevanja, potpore, davanje povratne informacije, prijateljstva, međusobnog poštovanja, nedostatak direktnog kontakta i komunikacije. Rukomet danas bez sumnje predstavlja jedan od najpopularniji i najrašireniji sportova na svijetu. U zadnjih desetak godina, u Hrvatskoj rukomet zauzima prvo mjestu po interesu i atraktivnosti uzmemo li u obzir i mušku i žensku populaciju. Ovo istraživanje polazilo je od kvalitativne istraživačke paradigme, a temeljna metoda prikupljanja podataka bila je polustrukturirani, dubinski intervju. Ukupno je provedeno tri intervjua sa trenerima profesionalnih rukometašica na području Republike Hrvatske. Svi sudionici bili su muškog spola u dobi od 59 do 61 godina. Analiza prikupljenih podataka pokazala je kako treneri naglašavaju kako su pedagoške kompetencije jedan od bitnijih elemenata kada je riječ o radu s profesionalnim rukometašicama. Najčešće pedagoške kompetencije koje su navodili jesu: poštenje, iskrenost, znati biti pedagog, psiholog, otac ili brat kada je to potrebno, prijatelj. Komunikacija po njima mora biti dvosmjerna te na to ne treba gledati kao narušavanje autoriteta trenera. Iz izjava sudionika istraživanja proizlazi kako su metode rada u rukometu važne ukoliko se želi stići na razinu profesionalnog. Prikupljeni podatci pokazuju kako se trener profesionalne ekipe rukometašica priprema za svaki ciklus pojedinačnog, tjednog ili mjesečnog treninga studiozno te planira i programira trening po njegovim slijedećim fazama: uvod, glavni dio i završni odnosno kraj treninga. Isto tako, s obzirom da je riječ o profesionalnim sportašima, individualni rad se prakticira samo u vidu fizičke pripreme, a najčešće se koristi rad u manjim grupama ili kolektivno, ovisi o kojoj je fazi natjecateljske sezone riječ, kao i je li početak ili kraj tjedna, odnosno koliko je blizu utakmica i važno natjecanje. |
Abstract (english) | The general goal of this research is to examine and collect information on the work of professional coaches with professional handball players. Special emphasis is placed on pedagogical competencies and pedagogical tact and what it means for professional coaches in the Republic of Croatia. Numerous factors affect the success of a performance, and ultimately the performance of an athlete. Whether it is an individual or collective sport, there is a coach and a player whose relationship is extremely important. Creating a top player, but also a team is connected with the coach and his attitude towards work, the player, the team, commitment to them, quality communication and mutual respect. In contrast, the most common conflict situation in relationships within professional sports is the result of a lack of honesty, positivity, understanding, support, giving feedback, friendship, mutual respect, lack of direct contact and communication. Handball today is without a doubt one of the most popular and widespread sports in the world. In the last ten years, handball has taken the first place in Croatia in terms of interest and attractiveness, if we take into account both the male and female population. This research was based on a qualitative research paradigm, and the basic method of data collection was a semi-structured, in-depth interview. A total of three interviews were conducted with coaches of professional handball players in the Republic of Croatia. All participants were male aged 59 to 61 years. The analysis of the collected data showed that coaches emphasize that pedagogical competencies are one of the most important elements when it comes to working with professional handball players. The most common pedagogical competencies they listed are: honesty, knowing how to be a pedagogue, psychologist, father or brother when necessary, friend. Communication according to them must be two-way and should not be seen as violating the authority of the coach. The statements of the research participants show that the methods of working in handball are important if one wants to reach the level of a professional. The collected data show that the coach of a professional handball team prepares studiously for each cycle of individual, weekly or monthly training and plans and programs training according to its following phases: introduction, main part and final or end of training. Also, since they are professional athletes, individual work is practiced only in the form of physical preparation, and most often used in small groups or collectively, depending on what stage of the competition season it is, as well as whether the beginning or end of the week , that is, how close are the matches and important competitions. |