Title Pripremanje učenika za pisani rad na državnoj maturi
Title (english) Preparing Students for School Essay at the State Exam
Author Doris Biondić
Mentor Karol Visinko (mentor)
Committee member Karol Visinko (predsjednik povjerenstva)
Committee member Estela Banov (član povjerenstva)
Committee member Sanja Grakalić Plenković (član povjerenstva)
Granter University of Rijeka Faculty of Humanities and Social Sciences (Department of Croatian Language and Literature) Rijeka
Defense date and country 2020-09-17, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Philology
Abstract U ovome diplomskom radu teorijski su obrađeni pojmovi državne mature, ispita i esejskoga zadatka na državnoj maturi iz Hrvatskoga jezika te su analizirani rezultati anketnih upitnika kojima su ispitani učenici. Anketni su upitnici usmjereni na samoprocjenu spremnosti učenika za pisani rad na državnoj maturi iz Hrvatskoga jezika prije priprema i nakon provedenih priprema. Objašnjeni su pojmovi državne mature kao standardiziranoga ispita na kraju srednjoškolskog obrazovanja, državne mature iz Hrvatskoga jezika koja se sastoji od dviju ispitnih cjelina – Školskoga eseja te Književnosti i jezika, kao i pripremanja učenika za državnu maturu iz Hrvatskoga jezika, s posebnim osvrtom na pripremanje učenika za pisanje školskoga eseja. Uz istraživanja i metodičke spoznaje iz literature, u diplomski je rad uključeno i osobno iskustvo rada u agenciji za poduke.
U radu je prikazano istraživanje koje je provedeno s učenicima koji su pohađali pripreme za državnu maturu iz Hrvatskoga jezika 2019./2020. školske godine. Učenicima su podijeljena dva anketna upitnika; prvi je upitnik ispitivao samoprocjenu spremnosti učenika za školski esej prije priprema, a drugi je upitnik ispitivao samoprocjenu spremnosti učenika za školski esej nakon priprema za državnu maturu. Analizom odgovora učenika, utvrđena su ograničenja zbog kojih se neki učenici nisu osjećali spremno za pisanje školskoga eseja prije upisanih priprema. Istraživanjem je utvrđeno kako je pripremanje za državnu maturu izrazito važno kako bi učenici ponovili usvojeni sadržaj, nadoknadili sadržaj koji nisu uspjeli usvojiti tijekom školskog obrazovanja te kako bi primjenjivali stečeno znanje vježbajući na različitim primjerima. Također, utvrđeno je i koji su, prema mišljenju učenika, nedostatci u obrazovnom sustavu te na koji bi način trebalo unaprijediti obrazovnu praksu kako bi ih bolje pripremila za pisanje državne mature iz Hrvatskoga jezika, konkretno školskoga eseja.
Abstract (english) This paper theoretically interpretates the concept of the state exam, test and essay assignment at the state exam in the Croatian language and analyzes the results of survey questionnaires used to examine students. The survey questionnaires are aimed at self-assessment of students' readiness for school essay on the state exam in the Croatian language before and after the preparations. It explains the concepts of the state exam as a standardized exam at the end of secondary education, the state exam in the Croatian language which consists of two examination units - School essay and Literature and language, as well preparing students for the state exam in the Croatian language, with special reference to prepare students for writing a school essay. In addition to the research and methodological knowledge from the literature, the paper also includes personal experience working in a teaching agency. The paper presents a research conducted with students who attended the preparations for the state exam in the Croatian language 2019./2020. school year. Two survey questionnaires were distributed to students; the first questionnaire examined the self-assessment of students' readiness for a school essay before preparation, and the second questionnaire examined the students' self-assessment of readiness for a school essay after preparation for the state exam. By analyzing students' responses, limitations were identified that prevented some students from feeling ready to write a school essay prior to enrolled preparation. The research found that preparing for the state exam is extremely important for students to repeat the acquired content, make up for the content they failed to adopt during school education and to apply the acquired knowledge by practicing on different examples. Also, it was determined what, in the opinion of students, are the lacks in the education system and how educational practice should be improved in order to prepare them better for writing the state exam in the Croatian language, especially for the school essay.
Keywords
državna matura
pisani rad
školski esej
pripremanje za školski esej
vrednovanje
Keywords (english)
state exam
written work
school essay
preparation for school essay
evaluation
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:186:721128
Study programme Title: Croatian Language and Literature (double major); specializations in: Teaching Track, General Track Course: Teaching Track Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti (magistar/magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti)
Study programme Title: Pedagogy (double major) Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra pedagogije (magistar/magistra pedagogije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2021-02-19 11:07:47