Abstract | U ovom radu bavit ćemo se društvenim i psihološkim aspektima obrada pjesama, odnosno covera. U kratkim crtama ćemo iznijeti najbitnije činjenice vezane uz njihovu povijest i što pak coveri znače danas. Objasnit ćemo kakvi sve coveri postoje, u
najjednostavnijem smislu, te kakvi sve cover izvođači postoje - na kakvu publiku ciljaju, odnosno što žele postići i na koji način. Nakon toga, radu ćemo dodati jednu znanstvenu "notu" objašnjenjem toga kako su neki od znastvenika na nekim od uglednih američkih sveučilišta razgranali pojam covera u nekoliko kategorija. Te kategorije ćemo pobliže objasniti te ćemo za obrade pjesama unutar tih kategorija navesti i primjere. Isto tako, u pogledu tih kategorija, dotaknuti ćemo se i toga kako sviranje covera može imati značajni utjecaj kao vrsta samoobrazovanja. Također, riječ će biti o tome kako obrade raznih pjesama mogu utjecati na ljudsku psihologiju, odnosno na koji su način glazbenici koji covere stvaraju i svi ostali koji te covere slušaju i doživljavaju povezani, zašto ljudima obrade pjesama izazivaju osjećaj nostalgije te kakva ta nostalgija zapravo može biti. Nadalje, dotaknuti ćemo se i problema autorskih prava u pogledu covera te principa rada glazbene industrije kao i društvenih mreža. Potom, s obzirom da sam i sam glazbenik koji vrlo često obrađuje pjesme, odnosno svira covere različitih pjesama, nastojat ću odgovoriti na pitanje zbog čega se glazbenici uopće opredjeljuju za stvaranje i izvedbu covera, izdvojiti pozitivne i negativne
strane, ali naći i odgovor na pitanje zbog čega pak nakladnici, odnosno izdavači, žele obrade pjesama – covere. Rad ćemo kraju privesti jednom kratkom anketom o coverima s ciljem saznanja što ljudi misle o obradama pjesama, odnosno samom pojmu covera te jednim dužim intervjuom s trojicom ispitanika - profesionalnim glazbenicima i svojim kolegama, o aspektima i pozadini sviranja covera i učenju iz istih. U zaključku ćemo dati jedan cjelokupni, objektivni dojam na temu kojom smo se bavili i time ju zaključiti. |