Abstract | U ovome se radu daje prikaz utjecaja obitelji na cjelokupni razvoj djeteta. Proučavanjem literature dolazi se do zaključaka i rezultata o mijenjanju strukture, veličine i tipa obitelji kroz povijest do danas te na koji način je utjecalo na razvoj djeteta. Nadalje, obitelj je prva zajednica svakoga djeteta u kojoj se stječu prva znanja, vještine, navike te najveći njezin utjecaj uočava se u predškolskom i školskom razdoblju života djeteta. U svezi s time, bitno je reći da brojna istraživanja o oblikovanju dječje osobnosti, govore o obitelji kao o najsnažnijem čimbeniku tog oblikovanja. Obitelji se razlikuju po strukturi, veličini i tipu obitelji. Djeca se najbolje razvijaju u obiteljskoj dinamici međusobnih odnosa kroz koje se uči suradnji i komunikaciji.(Rosić, Zloković, 2002). Roditeljski odgojni stilovi, također su predmetom rada te se osvrtom na teorijska znanja, raspravlja i ostavlja mogućnost odabira najkvalitetnijeg i najefikasnijeg stila odgoja u obitelji. Iz pregleda relevantne literature očigledno je da obitelj kao zajednica ostvaruje najveći utjecaj na emocionalni, socijalni, moralni, intelektualni, fizički i psihički razvoj djeteta, posebice u ranijim razvojnim fazama, no njen utjecaj nije zanemariv ni u kasnijem životu svakog djeteta. |
Abstract (english) | In this paper is represented the influence of the family on the overall child development. By studying the relevant literature it comes to conclusion and results of changes in structure, size and types of family throughout the history up until today and in which way did it affected the child. Furthermore, family is the first community of every child in which they gain first knowledge, skills and habits but it's most biggest influence is shown in preschool and middleschool period of child's life. In this regard, it is important to say that many researches about child's personality state family is the most influential factor. There are different structures, sizes and types of families. Child's development is the best in a family dinamic of relationships through which they learn cooperation and communication (Rosić, Zloković, 2002). Parental child-caring styles are also subjects of this paper and reviewing the theory knowledge, disscuses and leaves the possibility of choosing the most quality and efficeent parental- caring style. From studying the literature it is quite obvious that family as a community impacts the most on emotional, social, moral, intelectual, physical and psychological development of child, esspecially in the early stages of development but it's influence can't be neglected later in life of every child. |