Abstract | Predmet je ovoga rada jezična analiza hrvatskih reklamnih poruka u televizijskoj
prodaji. Reklame su neizostavan dio suvremenoga društva te nas svakodnevno pokušavaju
nagovoriti na kupovinu raznih proizvoda i usluga. Autori reklama pritom se služe raznim
jezičnim strategijama te različitim, primarno audio-vizualnim, sredstvima utječu na naše
emocije. Vrlo je važan medij kojim će reklama doći do potrošača, pa se u tu svrhu koriste
radio, televizija, internet, novine, časopisi, ali i javni prostori, filmovi, videoigre, televizijski
spotovi, glazbeni brojevi. U današnje se vrijeme za reklamiranje različitih proizvoda sve više
koriste društvene mreže, ali su reklame u velikoj mjeri prisutne i u televizijskom i u radijskom
programu te u tiskanim medijima.
Cilj je ovoga rada analiza jezičnih strategija u televizijskoj prodaji, koja je nekad bila
jedan od najpopularnijih oblika reklamiranja proizvoda.
Rad se sastoji od jedanaest poglavlja. U uvodu će se istaknuti cilj i metodologija rada,
potom slijedi teorijski dio o reklamama i jezičnim strategijama te formulama uvjeravanja koje
se koriste, o reklamnome diskursu i elementima funkcionalnih stilova u reklamnim porukama.
Budući da je usko vezano za ovu temu, bit će riječi i o psihologiji potrošača. Zatim slijedi
sama analiza jezičnih strategija na primjeru reklama u televizijskoj prodaji. U zaključku će se
zaokružiti i sažeti najvažnije i relevantne spoznaje iz prethodnih poglavlja. |