Title (croatian) | Učenje u učeničkom domu |
Author | Anita Klapan |
Author's institution | University of Rijeka Faculty of Humanities and Social Sciences (Department of Pedagogy) |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | SOCIAL SCIENCES Pedagogy |
Abstract (croatian) | U radu se proučava problem organizacije učenja u učeničkim domovima. Iako su učenički domovi stara društvena pojava, još uvijek nisu dovoljno istraženi. Stoga je damska pedagogija kao znanstvena disciplina u sustavu pedagoških disciplina, na marginama društvenog interesa. Teorijska proučavanja i rješenja na području domske pedagogije, sporo prate odgojnu praksu. Stoga je prijeko potrebno znanstveno proučavati učeničke domove, obogaćivati pedagoške spoznaje na tome području i razvijati domsku pedagogiju. Ovaj rad upravo je takav pokušaj. Organizaciju učenja u učeničkom domu proučavali smo na teorijskoj i empirijskoj razini. Na početku teorijskog dijela obradili smo značenje pojma učenički dom. Analizirali smo definicije učeničkih domova raznih autora. Iz te analize izlazi da autora shvaća dom kao ustanovu u kojoj su objedinjene socijalna i pedagoška funkcija. Budući da učenički domovi imaju dugu i bogatu povijest, retrospektivno smo prikazali najvažnija razdoblja u nastanku i razvoju domske pedagogije, i istaknute teoretičare i praktičare s tog područja u svijetu i u nas. Ne ulazeći dublje u sam proces učenja, istaknuli smo i analizirali njegove specifičnosti u učeničkom domu. Središnji dio teorijskog dijela istraživanja proučavanje je modela organizacije učenja u učeničkim domovima. U empirijskom dijelu istraživanja osnovni je cilj bio ispitivanje organizacije učenja u domu, kao čimbenika školskog uspjeha. Uzorkom istraživanja obuhvaćeno je 735 smještenih u šest domova, u šest učeničkih domova, i 38 odgajatelja tih domova. |
Keywords (croatian) | |
Language | croatian |
Publication type | Authored book-Scientific book-Scientific monograph |
Publication status | Published |
Peer review | Peer review - domestic |
Publication version | Published version |
Pages | 207 |
ISBN | 953-6104-05-9 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:186:407623 |
Printed book publication date | 1996 |
Type of resource | Text |
Publisher | Pedagoški fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju |
Publishing place | Rijeka |
Access conditions | Open access |
Terms of use | |
Created on | 2023-05-12 07:40:59 |