Title (croatian) | Kritičko mišljenje : peace, love & rock and roll : priručnik za edukatore |
Author | Iva Buchberger |
Author's institution | University of Rijeka Faculty of Humanities and Social Sciences (Department of Pedagogy) |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | SOCIAL SCIENCES Pedagogy |
Abstract (croatian) | Pretpostavka razvoja kompetencije poučavanja za kritičko mišljenje jest razvoj kompetencije kritičkog mišljenja. Jednostavno rečeno, onaj koji nastoji poučavati druge kritičkom mišljenju i sam mora kritički misliti. Polazeći od navedene pretpostavke, priručnik Kritičko mišljenje: peace, love & rock and roll – priručnik za edukatore namijenjen je edukatorima u cilju razvoja njihove kompetencije kritičkog mišljenja i kompetencije poučavanja za kritičko mišljenje. Općenito, priručnik je namijenjen svima onima koji poučavaju, edukatorima u tom smislu – nastavnicima osnovnih i srednjih škola, nastavnicima u visokoškolskoj nastavi, edukatorima u području obrazovanja odraslih, edukatorima u području civilnoga sektora itd. Naravno, priručnik može poslužiti i onima koji se profesionalno ne bave poučavanjem, ali žele razviti i osnažiti vlastitu kompetenciju kritičkog mišljenja kako u osobnom tako i u profesionalnom životu. Priručnik je podijeljen na dva dijela. Prvi dio priručnika usmjeren je razvoju, poticanju i osnaživanju kompetencije kritičkog mišljenja i predstavlja prilagodbu sadržaja područja kritičkog mišljenja edukatorima. Drugim riječima, sadržaj područja kritičkog mišljenja koji se primarno odnosi na logiku prilagođen je edukatorima tako da se sadržaji razrađuju na razini neformalne logike, odnosno na razini primjene logike u svakodnevnom životu uz istaknuti zdravorazumski pristup. Prvi dio priručnika uključuje sljedeće teme – određenje kritičkog mišljenja i kompetencije kritičkog mišljenja ; određenje argumenta i njegovih elemenata, vrste i valjanost argumenata, pogreške u argumentaciji te teme poput definicije i divizije, objašnjenja, retoričkih pitanja i entimema, normativnih i deskriptivnih tvrdnji, određenje (točnih) informacija i (pouzdanih) izvora informacija. Drugi dio priručnika usmjeren je razvoju, poticanju i osnaživanju kompetencije poučavanja za kritičko mišljenje i predstavlja odgovor na pitanje kako poučavati na način da se kod učenika razvija kompetencija kritičkog mišljenja. Uključuje sljedeće sadržaje – određenje poučavanja za kritičko mišljenje i kompetencije poučavanja za kritičko mišljenje te dimenzije poučavanja za kritičko mišljenje koje podrazumijevaju ishode učenja orijentirane na razvoj kritičkog mišljenja, kritički pristup sadržaju poučavanja, aktivne metode poučavanja i oblike rada, aktivne metode vrednovanja, kritičku akciju i demokratsko ozračje poučavanja. |
Keywords (croatian) | |
Language | croatian |
Publication type | Authored book-Scientific book-Other textbooks/manuals |
Publication status | Published |
Peer review | Peer review - international |
Publication version | Published version |
Pages | 150 |
ISBN | 978-953-361-086-3 (tiskano izdanje) |
ISBN | 978-953-361-087-0 (e-izdanje) |
URN:NBN | urn:nbn:hr:186:300891 |
Online first | 2023 |
Printed book publication date | 2023 |
Type of resource | Text |
Publisher | Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci |
Publisher | Udruga za razvoj visokoga školstva Universitas |
Publishing place | Rijeka |
Access conditions | Open access |
Public note | Tekst na hrv. i na engl. jeziku. Hrv. i eng. tekst tiskani su u međusobno obratnim smjerovima (150, 130 str). |
Created on | 2023-09-19 12:15:36 |