Abstract | Obrazovni sustavi razvijenih zemalja kontinuirano se restrukturiraju kako bi zadovoljili zahtjeve modernog doba. Međutim, kako bi se osiguralo kvalitetno obrazovanje mlađim naraštajima, nužno je pripremiti i osposobiti kvalitetne učitelje koji će to znanje prenijeti. U Engleskoj se prvi znakovi formalnog obrazovanja učitelja pojavljuju početkom 19. stoljeća kada započinje masovno organizirano obrazovanje za djecu radničke klase. Od tada, Engleska je, posebice od sredine 20. stoljeća u neprestanoj borbi pronalaska ravnoteže između ponude i potražnje za učiteljima te stvaranju kvalitetnog sustava obrazovanja učitelja sa pravilnom ravnotežom između teorije i prakse. Prvobitno su učitelji imali izrazito veliku autonomiju, sve do 1984. kada se osniva Odbor za Akreditaciju Obrazovanja Učitelja (CATE) koji je određivao sadržaje koji se moraju poučavati. 1994. godine CATE je zamijenjen sa Agencijom za usavršavanje učitelja (TTA) koja dodatno facilitira ideju prelaska sa obrazovanja budućih učitelja na njihov 'trening'. Drugim riječima, snaga profesionalnog teorijskog znanja biva dodatno umanjena, a naglašava se praktični rad i razvoj vještina koje će pomoći u radu u konkretnim uvjetima. Nadalje, nužno je istaknuti i jednu specifičnost obrazovanja učitelja u Engleskoj, a to je partnerstvo između ustanova visokog obrazovanja i škola, a sukladno tome vidjeti i različite puteve kojima student može postati učitelj. Zaključno, iznimno važno je usmjeriti pozornost na trend koji poprima sve veću važnost kao moderna opasnost učiteljske profesije profesionalno sagorijevanje (burnout). Manjak motivacije i predanosti radu kao posljedica izloženosti stresu iznimno je nepogodna za učiteljsku profesiju tu je nužno adresirati i prepoznati potencijalna rješenja do kojih su različita kvalitativna i kvantitativna istraživanja došla. Bez sumnje, obrazovanje učitelja napravilo je dalek put, ali i dalje stoje brojni izazovi pred njima koji će se zasigurno kroz buduće reforme adresirati u pokušaju pronalaska optimalne ravnoteže. |
Abstract (english) | In order to meet the needs of the modern era, the developed countries need to examine and restructure their education systems continuously. However, in order to ensure that the younger generations receive favorable education, it is crucial to educate the teachers. In England, first signs of formal teacher education appear at the beginning of the 19. century simultaneously with the mass education for the children of the working class. England, especially since the mid-20. century, has been in a constant struggle to find a proper balance between the supply and demand of the teacher, but also for creating a satisfying teacher education system with a proper balance between theory and practice. Teachers had enjoyed a substantial autonomy until 1984 when CATE, who determined the teaching content, was founded. In 1994, CATE was replaced with Teacher Training Agency (TTA), who additionally facilitated the change from 'education' to 'training'. In other words, there is another shift from the professional theoretical knowledge to practical work and the development of the skills that are needed in a specific school context. However, there are still ongoing debates because the teacher education system is still too 'practical'. Furthermore, it is important to emphasise one particularity of the teacher education in England, and that is the partnership between Higher Education Institutions (HEIs) and schools, which in addition pinpoints different routes into teaching profession. Finally, it is crucial to focus our attention to burnout. Burnout has been recognised as the modern menace of the teaching profession, and it is manifested as the lack of motivation and job satisfaction as a result of high levels of stress exposure. As such, it is extremely unfavourable for the teaching profession and it is necessary to address the situation and attempt to recognise possible solutions. Undoubtedly, teacher education in England has gone a long way, but there are still many challenges ahead that will unquestionably be addressed through different reforms in an attempt to find the optimal balance. |