Abstract | Iako je roditeljska uloga oduvijek predstavljala veliku odgovornost, danas ona postaje sve zahtjevnija. Od roditelja se danas očekuje da dobro poznaje svoje dijete, da zna primjenjivati odgovarajuće odgojne postupke, da je otvoren za nova saznanja i vještine. Uspješnost roditelja u odgojnom djelovanju, najčešće se komparira s uspješnosti djeteta. Roditelj mora posjedovati određena znanja i vještine, kako bi mogao birati ono što je najbolje za njegovo dijete. Nesigurnost u roditeljskim ulogama, osjećaj nekompetentnosti i nemoći u odgoju djece, ukazuju na potrebu roditelja za edukacijom. Pedagoška edukacija roditelja podrazumijeva programe kroz koje će se roditelji osnažiti u svojoj roditeljskoj ulozi, odnosno unaprijediti vještine i znanja o roditeljstvu. Programi se mogu realizirati kroz razne organizacijske oblike: škole za roditelje, tečajeve, predavanja, radionice, tribine, savjetovališta, igraonice za djecu i roditelje ili kroz programe kućnih posjeta. Pri tome je važno slijediti potrebe i interese roditelja kako bi se ostvario cilj postati kompetentan roditelj. U svijetu postoji mnoštvo raznovrsnih programa za roditelje, dok su u Republici Hrvatskoj najpoznatiji oni pod nazivom Rastimo zajedno, Korak po korak i drugi. Provedenim istraživanjem u osnovnoj školi i dječjem vrtiću na području grada Rijeke i okolice, nastojalo se ispitati mišljenje roditelja i dosadašnja iskustva u programima pedagoške edukacije. Anketiranjem ispitanika dobio se podatak o uključenosti roditelja u programe pedagoške edukacije, sadržaje i oblike koje oni smatraju najzanimljivijima, kao i o važnosti pojedinih segmenata pedagoške edukacije, po mišljenju roditelja. |
Abstract (english) | Parental role is a big responsibility. Today, it is becoming more demanding. Parents must know their child. They need to know how to apply the appropriate corrective actions. Parents must be open to new knowledge and skills. Parents success in the educational activiti, usually compares with success of children. Because of that, parents must have certain knowledge and skills, to be able to choose what is the best for his child. Uncertainty and weakness in raising children, indicate the need for parents education programs. That programs can be realized by: schools for parents, courses, lectures, workshops, stands, counselling, playgrounds for children and parents or programs of home visits. It is very important follow the needs of child and parents in the same time. Then parents can become a competent parents. In the world, there are many different programs for parents. In Croatia, the most popular is Growing together and Step by step. The research in primary school and kindergarten in Rijeka and it surrounding, examined the parents opinion and their experiences in programs of pedagogical education. The results showed the fact of parents involvement in programs, the most interesting facilities and the importance of certain segments in education. |