Abstract | Tjelesna aktivnost ima veliki utjecaj na čovjeka u bilo kojoj životnoj dobi, a posebice u
predškolskoj. U današnjem suvremenom načinu života djeca su sve manje motorički aktivna, a
sve više vremena provode u virtualnom svijetu. Budući da je predškolska dob idealna za razvoj
i odgoj – ne samo zdravstvenih, prehrambenih i higijenskih navika, nego i za cjeloviti razvoj u
području tjelesne aktivnosti, upravo je to razdoblje povoljno za stimuliranje razvoja
morfoloških karakteristika, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti te povećanje optimalnog
dosega biotičkih motoričkih znanja. Dijete se u predškolskoj dobi izražava spontanim
pokretima što utječe na razvoj motoričkih i funkcionalnih sposobnosti te na cjelokupni razvoj.
Plesom se u djece razvijaju sposobnosti kreativnog izražavanja i stvaralaštva, primjenom
različitih pokreta i kretnji, a sve s igrom koja je jedna od osnovnih djetetovih potreba. Među
svim sportovima gimnastika se smatra jednom od najsveobuhvatnijih tjelesnih aktivnosti
dostupnih djeci jer sjedinjuje vježbe fleksibilnosti, brzine, ravnoteže i snage, a može se
prakticirati već od treće godine. Uloga i educiranost odgojitelja ključna je kada je u pitanju
provođenje ritmičkih aktivnosti. Odgojitelj je taj koji treba prilagoditi rad djetetu i njegovoj
dobi. Djeci je potreban svestrani odgojitelj kojemu će interesi, potrebe i sposobnosti djece biti
na prvom mjestu jer samo takav odgojitelj će motivirati, ohrabriti i poduprijeti holistički razvoj
djeteta. Potreban je odgojitelj čiji je cilj potaknuti djecu na aktivnost, kreativnost i slobodno
izražavanje kroz pokret i glazbu. |
Abstract (english) | Physical activity has a great impact on a person at any age, especially in preschool. In today’s
modern lifestyle, children are less and less motorically active and spend more and more time in
the virtual world. Since preschool is ideal for the development and education - not only of
health, nutrition and hygiene habits, but also for overall development in the field of physical
activity, this period is favorable for stimulating the development of morphological
characteristics, motor and functional abilities and increasing optimal range of biotic motor
61
skills. In preschool, the child expresses himself with spontaneous movements, which affects the
development of motor and functional abilities and overall development. Through dance,
children develop the ability to express themselves creatively by using various movements, all
with play, which is one of the basic needs of a child. Among all sports, gymnastics is considered
one of the most comprehensive physical activities available to children because it combines
exercises of flexibility, speed, balance and strength, and can be practiced from the age of three.
The role and education of educators is crucial when it comes to conducting rhythmic activities.
It is the educator who needs to adapt the work to the child and his age. Children need a versatile
educator who will put the interests, needs and abilities of children first, because only such an
educator will motivate, encourage and support the holistic development of the child. An
educator is needed whose goal is to encourage children to be active, creative and express
themselves freely through movement and music. |