Abstract | U fokusu zanimanja ovog diplomskog rada nalazi se opus splitske multimedijalne umjetnice Neli
Ružić koja aktivno djeluje na splitskoj umjetničkoj sceni. Jedan važan segment njezine duboko
promišljene umjetničke prakse koji se odnosi na temu odnosa i isprepletenosti osobnog i
kolektivnog sjećanja, odnosno memorije i službenih verzija povijesti, uzet je za prizmu kroz koju
se na opus umjetnice u ovom radu gleda. Istaknuti su biografski podatci važni za naredno čitanje
rada od kojih se izdvaja odlazak umjetnice u Meksiko krajem devedesetih godina prošlog stoljeća
i povratak u Split 2012. godine; iskustvo migracije koje je uvelike obilježilo opus Neli Ružić.
Nadalje su istaknuta obilježja umjetničkog opusa umjetnice te njegove tematske odrednice. U
glavnom dijelu rada predstavljeni su radovi kod kojih je na konkretan način izražena tema osobne
i kolektivne memorije, tj. njeno problematiziranje. Selektirani radovi izvedeni su u medijima
instalacije, objekta, fotografije, videoinstalacije i intervencije u javnom prostoru. Ovim je radom
obuhvaćeno gotovo trideset umjetničkih ostvarenja Neli Ružić, a centralni je sadržaj iznesen kroz
deset potpoglavlja koja prezentiraju dvanaest izdvojenih radova (Crne zastave, Prije svitanja,
Obiteljski arhiv, Iza vrata, Dahovi (XX. stoljeće), Putovnica, Snijeg, Pjesme za budućnost, Snježno
crvena, Reproduktivni sistem, Treće vrijeme, Stolen future) mahom recentne produkcije. |
Abstract (english) | This thesis takes the work of Neli Ružić, a multimedia artist from Split who is an active participant
of its art scene, as its prime focus. One important segment of her deeply thought-out artistic
practice, which relates to the theme of the relationship and intertwining of personal and collective
remembrance, in other words, memory and official versions of history, is used as the prism through
which the artist’s work is observed in this thesis. Biographical data important for the
comprehension of the thesis are mentioned, out of which the artist’s departure to Mexico in the
late nineties and her return to Split in 2012 stand out the most; the experience of migration that has
greatly impacted the work of Neli Ružić. Furthermore, thematic determinants and characteristics
of the artistic work are listed. In the main part of the thesis, artist’s works, in which the topic of
personal and collective memory is expressed or problematized in a concrete way, are presented.
Selected artworks manifest through mediums of installation, object, photography, video
installation and intervention in public space. This thesis covers almost thirty pieces by Neli Ružić,
and its main part is presented throughout ten sub-chapters which describe twelve separate arts
(Black flags, Before Dawn, Family Archive, Behind the Door, Breaths (20th Century), Passport,
Snow, Songs for the Future, Snow Red, Reproductive System, Third Time, Stolen Future),
predominantly of recent production. |