Abstract | Refleksivna praksa podrazumijeva kritičko razmišljanje, preispitivanje, analizu vlastite prakse s ciljem unapređenja te profesionalnog i osobnog razvoja. Pedagog je stručni suradnik u odgojno-obrazovnoj ustanovi koji ima važnu ulogu u vođenju ustanove i poboljšanju njezine kvalitete. U skladu s time, javlja se potreba za provođenjem refleksije na vlastiti rad kako bi se što bolje ustanovili problemi i isti rješavali. Područje pedagoškog djelovanja iznimno je široko i obuhvaća razne poslove, a u kontekstu refleksivne prakse mogu se istaknuti oni poput savjetodavnog rada i akcijskog istraživanja. Također, ovdje ključnu ulogu ima i pedagoška dokumentacija koja služi kao alat za bilježenje promjena i napretka te daje povratnu informaciju. Pojam refleksivne prakse u pedagoškom djelovanju u ovom se radu promatra kroz koncept refleksije, samorefleksije i grupne refleksije. Provođenjem anketnog upitnika u ovom se radu prije svega nastojalo utvrditi razumijevanje pedagoga o refleksivnoj praksi. Također, kvantitativnom i kvalitativnom metodom istražili su se navedeni pojmovi kako bi se utvrdilo provode li pedagozi refleksivnu praksu, u kojoj mjeri i na koji način te je li ona povezana sa zadovoljstvom poslom. Rezultati pokazuju da postoji odnos između refleksije i zadovoljstva poslom odnosno da pedagozi koji su zadovoljniji poslom češće koriste refleksiju. |
Abstract (english) | Reflective practice involves critical thinking, reassessing, and analyzing one's own practice with the aim of improvement and professional and personal development. A pedagogue is a professional collaborator in an educational institution who plays a significant role in its management and improvement of quality. Accordingly, the need arises for the enforcement of reflection on one's own work to identify and address problems. The field of pedagogical work is exceedingly broad and encompassing various jobs, and within the context of reflective practice, activities like advisory work and action research can be highlighted. Additionally, pedagogical documentation also plays an important role, serving as a tool for recording changes and progress as well as providing feedback. The concept of reflective practice in pedagogical work is examined in this study through the concepts of reflection, self-reflection, and group reflection. By utilizing a survey questionnaire, this study primarily aimed to ascertain pedagogues' understanding of reflective practice. Moreover, both quantitative and qualitative methods were employed to explore the mentioned concepts, aiming to determine if pedagogues engage in reflective practice, to what extent, and in what manner, and whether it is associated with job satisfaction. The results show that there is a relationship between reflection and job satisfaction, that is, that pedagogues who are more satisfied with their work use reflection more often. |