Abstract | U suvremenom svijetu mediji su glavno sredstvo masovne komunikacije i posrednik između informacija i javnosti. Način na koji mediji konstruiraju priče koje se objavljuju važan je iz razloga što mediji tim činom ujedno konstruiraju i javno mnijenje. Istospolne zajednice, s druge strane, su marginalna skupina koja je često neshvaćena od strane javnosti i diskriminirana od strane pojedinaca, grupa i kolektiva. Upravo zbog toga što mediji konstruiraju svijest javnosti u pozitivnom ili negativnom smislu od izuzetne je važnosti na koji način predstavljaju svoje priče, pa tako i one o istospolnim zajednicama, široj javnosti.
Cilj ovog istraživanja bio je analizirati način na koji mediji prezentiraju istospolne zajednice javnosti. Analiza je pokazala da autori članaka obično ne zauzimaju stav u samim člancima, ili ako ga zauzimaju, on je pozitivan ili programatski, odnosno potiče na promjenu na bolje. O istospolnim zajednicama najčešće se piše u lipnju koji je poznat kao Mjesec Ponosa, ali i u vrijeme određenih događaja poput donošenja odluke o dopuštanju posvajanja djece istospolnim parovima ili u susret političkim izborima. Podjednako se piše o dvije suprostavljene strane, onima koji podržavaju i onima koji osuđuju istospolne zajednice. S druge strane, ima prostora za napredovanje u smislu da bi se mogla posvetiti pažnja zemljama koje su progresivnije od Hrvatske. Konačno, pretpostavlja se da će mediji, uključivanjem svih perspektiva raznolikih aktera kao i primjerima dobre prakse borbe i integracije, biti jedan od glavnih sredstava kojima bi LGBTQ zajednica mogla proširiti/ostvariti svoja prava. |
Abstract (english) | In the modern world, the media is the main means of mass communication and an intermediary between information and the public. The way in which the media constructs the stories that are published is important for the reason that the media, in doing so, also constructs public opinion.
Same-sex communities, on the other hand, are a marginal group that is often misunderstood by the public and discriminated against by individuals, groups and collectives. Precisely because the media constructs public awareness in a positive or negative sense, it is extremely important how they present their stories, including those about same-sex unions, to the general public.
The aim of this research was to analyze the way in which the media present same-sex communities to the public. The analysis showed that the authors of the articles usually do not take a position in the articles themselves, or if they do, it is positive or programmatic, that is, they encourage change for the better. Same-sex unions are most often written about in June, which is known as Pride Month, but also at the time of certain events such as making decisions about allowing same-sex couples to adopt children or in response to political elections. It is written equally about the two opposing sides, those who support and those who condemn same- sex unions. On the other hand, there is room for advancement in the sense that attention could be paid to countries that are more progressive than Croatia. Finally, it is assumed that the media, by including all perspectives of diverse actors as well as examples of good practice of struggle and integration, will be one of the main means by which the LGBTQ community could expand/realize their rights. |